Wormhole Wars

Verdikt

Téměř neomezené možnosti teleportace přinesl známý herní hit Portal, ale koho by někdy nenapadlo, jak by asi s podobnou vychytávkou vypadala plnohodnotná akční hra? Stejnou ideu měli i vývojáři portáloidní střílečky Wormhole Wars. Hra vyjde v únoru 2019.

Další informace

Výrobce: 1047 Games
Štítky: sci-fi, střílečka, first person, multiplayer, akční

Skvělé nápady nemusí nutně přetékat originalitou. Někdy stačí vzít ty nejlepší prvky z několika existujících projektů a splácat je dohromady. Výsledek bude s trochou štěstí dvakrát lepší než jednotlivé komponenty samy o sobě. V případě Wormhole Wars je to poměrně silné tvrzení, na jehož potvrzení či vyvrácení si počkáme ještě rok. Nicméně již současné záběry z hraní vypadají dost dobře.

Na pohled Halo, na omak Portal. Tak by se dal shrnout ambiciózní indie počin Wormhole Wars od studia 1047 Games. Občas si říkáme, co stojí za některými zdánlivě náhodnými názvy studií. V tomto případě je to prosté. Jediní dva tvůrci – Ian Proulx a Nicholas Bagamian – započali tvorbu hry na vysokoškolské koleji v pokoji číslo 1047…

Původní nápad pochází z hlavy Iana a sloužil jako školní projekt. Nicholasovi se myšlenka zalíbila natolik, že přiměl Iana k založení studia, a v tuto chvíli se už dokonce počítá s datem vydání v únoru příštího roku.

Wormhole Wars je čistě multiplayerová střílečka, která staví na hráči vystřelovaných portálech. Okolní záběry vám o vlastní hratelnosti řeknou mnohem víc než prostý text. My si dovolíme jen zmínit jednu malou prosbu. Základní koncept se nám opravdu líbí – hra je neustále v pohybu, sází na vertikalitu, nikdy nevíte, kdo je pod vámi, nad vámi, a hlavně také za vámi.

Ale co takhle ještě šílenější hrátky s portály? Třeba možnost házet jimi různé okolo ležící předměty (mapy jsou zatím prázdné, neinteraktivní). Nebo chystat pasti. Co kdyby šlo vytvořit portál, ke kterému byste nalákali protivníka, pak ho do něj kopli a on by se proletěl rovnou na nějaké bodce. Třeba.

Portály prostě skýtají nekonečné možnosti a Wormhole Wars v podstatě využívají jen ty již kdysi dávno použité někým jiným. Ale i tak to vypadá opravdu dobře, tedy co se hratelnosti týče. Z hlediska grafiky je rozhodně prostor pro zlepšení, když uvážíte, že hra běží na nejnovějším Unrealu. Ale času na doladění je ještě dost.