World of WarCraft: Warlords of Draenor
Někdo by to mohl nazvat zmrtvýchvstání. Ve skutečnosti je to „jen“ výborný datadisk, který přináší spoustu novinek a plní tajná přání hráčů po celém světě. Potlesk ve stoje.
Další informace
Výrobce: | Blizzard Entertainment |
Vydání: | 13. listopadu 2014 |
Štítky: | warcraft, fantasy, world of warcraft, datadisk, mmo, akční, online, rpg |
Začátek přitom vypadal tak "nadějně". Všechny startovní problémy předchozích datadisků jako by se slily do jednoho epického failu a nejen v den vydání, ale i v několika následujících dnech to vypadalo na slušnou pohromu a nečekané fiasko. Vytrpět si dvouhodinovou frontu na připojení do hry jen proto, abyste zjistili, že „postava nebyla nalezena“ a můžete hezky zpět na konec řady?
Když už se člověk dostal do hry, startovní zóny připomínaly nejmenovaný obchoďák na Černý pátek a polovina věcí včetně opěvované pevnosti nefungovala. Stačilo však několik dní a věci se usadily, problémy a fronty vymizely a najednou se vyloupla hra, kterou si pamatujete z dob prvotního opojení před deseti lety.
Spousta novinek
Příběhovou linku navazující na Pandarii tvůrci přesunuli do alternativní časové linie, takže se nemusíme zabývat reáliemi, na než jsme byli doposud zvyklí – místo toho si můžeme užívat „badass“ partičku orků z minulosti, kteří se za pomoci Garroshe cpou k nám do přítomnosti.
Tentokrát má hráč díky hromadě filmových sekvencí pocit, že jeho otisk skutečně pomáhá spoluvytvářet realitu a tvář světa, v němž se pohybuje dalších pár jedinců s podobným dojmem (aktuálně je jich zase kolem deseti milionů). Zvýšení maximální úrovně o deset levelů je tak akorát a při plnění questů hráč dosáhne stovky dřív, než se prohrabe mapou do poslední zóny.
Desítky outdoorových bossů navíc umožňují kooperaci s ostatními hráči, aniž byste je museli nabírat do party, takže funguje i opatrná aliančně-hordí kooperace. Ve Wowku se bylo vždycky na co koukat, i když člověk běžel jen pěšky po cestě z jednoho sídla do dalšího. Warlords of Draenor ale přináší spoustu dalších lákadel, proč odbočit na zarostlou pěšinu nebo se podívat do útrob zdánlivě opuštěné jeskyně.
Herní mechanismy jsou za tu dekádu osekané na kost, ale co dřív přišlo jako neodpustitelné ústupky casual hráčům, dnes přijde jako správné řešení. Dovednostní stromy, hlavní a vedlejší povolání, ale i skilly jednotlivých ras a tříd urazily za tu dobu obrovský kus cesty – konečně máte pocit, že se orientuji ve statistikách svého vlastního hrdiny a neobtěžuju kamarády z matfyzu, aby mi pomohli se správným buildem pro rogua.
Asi bych měl přestat
Je to tím, že přes všechny novinky je Warlords of Draenor pocitově návrat ke klasice? Nebo je hlavním důvodem pocit, že tentokrát jsem opravdu hrdina a i díky mé základně dokážou "ti hodní" čelit hrozbě Železné hordy? Můžou za to přidaní pobočníci, které můžete vysílat na mise, zapojit je do práce v některé ze struktur postavených v pevnosti nebo je mít dokonce po svém boku při cestách po Draenoru?
Proč bych měl přestávat?
Mnozí od spuštění Wowka čekali, kdy se tvůrci dokopou k přidání housingu – možnosti mít vlastní bydlení, které bylo pěkně zpracované už třeba v původním Asheron’s Call... a vidíte, netrvalo to víc než deset let a místo společné ubytovny nebo domku někde na samotě je z hráče velitel pevnosti, která se tyčí uprostřed celého dění.
Různé stavby umožňují získat suroviny, které bylo dosud potřeba nakupovat v aukci, tvořit věci, na něž nemáte povolání nebo vás vybaví nějakým jiným herním benefitem - jsou tedy tím pravým kořením, které člověka dokáže zabavit klidně na několik hodin každý den.
Postupnými upgrady vytvoříte z neolitického sídliště „malý Stromwind“ (či Orgrimmar), který vás naplní pýchou a přinese nemalé výhody pro další hraní. Podobnou funkci mají i předsunuté základny (outposty) v jednotlivých zónách – máte vždy na výběr ze dvou možností, přičemž každá nabízí odlišný bonus pro další hraní.
Při návrhu instancí a raidů tvůrci nijak nepolevili v kreativitě a promyšlené boje s bossy, rozdělené do několika fází, dokážou zabavit a potrápit i ostřílené borce.
Tak a dost
Tvůrci neslevili ani ze svých oblíbených popkulturních odkazů, takže nikoho neudiví, že dřevozpracujícímu podniku velí Justin Timberlord, zatímco alchymii má pod palcem Mary Kearie. A když se zatouláte do jednoho očarovaného lesa, zkuste tam vytáhnout meč zarostlý do kamene...
Warlors of Draenor dostává výbornou. Nálož obsahu, každodenní aktivity a hlavně... pevnost. Možnost postavit si vlastní útočiště uprostřed nehostinné krajiny a odtamtud pak podnikat nájezdy je zkrátka k nezaplacení. Pokud jste WoW nikdy nehráli, nebo jste si naopak naivně mysleli, že už jste s ním přestali, dejte Draenoru šanci. Dostanete se do něj a třeba zjistíte, že kvůli němu nemůžete pořádně dospat stejně jako před lety.