Warhammer 40,000: Mechanicus II

Verdikt

Větší, lepší, naleštěnější a s mocnějšími ambicemi. Takové bude pokračování tahové strategie Mechanicus z univerza věčné války Warhammer 40,000.

Další informace

Výrobce: Bulwark Studios
Štítky: warhammer 40,000, tahová, rpg, strategie

Vůbec jedna z prvních schůzek letošního Gamescomu mě zavedla do stánku britských Kasedo Games, kteří pracují na pokračování skvělé tahovky Warhammer 40,000: Mechanicus II. Zatímco mi šéf marketingu ukazuje první z tutoriálových misí a nové mechaniky, neubráníme se ani jeden fanouškovskému povídání o Warhammeru.

Velkou novinku Mechanika II je dvojitá kampaň. Nově si krom technomaniaků z Marsu, Adeptus Mechanicus, zahrajete i za robotickou rasu Nekronů, kteří se probouzejí po milionech let spánku. Ideálně tak budete hru chtít dohrát dvakrát, protože ukazuje odlišné stránky stejného konfliktu.

Kasedo se skvěle daří navodit správnou grimdark atmosféru, dialogy jsou plně nadabované, binaurický jazyk techkněží je skvěle doplněn o matematické formulky, stejně jako hrdost a epičnost prastarých Nekronů, které démoničtí C'tan kdysi připravili o živá těla.

A samozřejmě, že rozdíly obou kampaní nebudou jen příběhové. Gró je převážně v X-Comem inspirovaných tahových soubojích. Ráz a taktiku udává primárně vámi zvolený hrdina, který má k ruce víc základních jednotek – od servitorů, přes skitarii odstřelovače, až po nekronské válečníky či roj canoptek skarabů.

Mechanicus vede vpřed touha za poznáním a technologiemi, ostatně tak se na vzdálený tomb world, o který svedou bitvu s Nekrony, vůbec dostali. Každá jednotka má určitou podmínku, kterou když splníte, dostanete cogitation point, jež pak můžete směnit za silnější útoky a aktivování speciálních schopností.

Například servitor vám přidá cogitation point pokaždé, když utrží zranění, u skitarii to je zase za útok na velkou vzdálenost a podobně. Oproti tomu Nekroni předvádí nadvládu svých robotických těl na bojišti skrz Domination. Jednoduše s každým útokem a zabitou jednotkou získávají úrovně v jejich nativní mechanice, čímž si odemkyají nové perky svých zbraní.

Hra mnohem více sází na taktiku. Když jste na tahu, vybíráte si vy, jakou jednotkou pojedete. Stejně tak si volíte, jaký hrdina povede vaše ranky a od toho jsou odvislé aktivní a pasivní schopnosti, jež zase určí styl, jakým budete hrát. Chybět nebudou ani příběhové události, které vám mezi misemi umožní vyléčit jednotky, upgradovat výzbroj a podobně.

Zajímavě vypadá i planetární mapa, na které se budeme přetahovat o regiony a z nich plynoucí bonusy. Byť mi vývojáři přiznávají, že tuto stránku ještě nemají úplně dotaženou a finální podoba se může hodně změnit.

Jde vidět, že Kasedo dostali na pokračování mnohem větší rozpočet. Je mnohem více biomů, druhů jednotek, každá je fanouškům Warhammeru 40,000 okamžitě povědomá a navíc mají skvělé animace a celková atmosféra má rozhodně se značkou spoustu společného. Projekt vypadá seběvědomě a velmi rád dám šanci jakékoliv xcomovce, obzvlášť těm z temné budoucnosti 41. milénia.

Warhammer 40,000: Mechanicus II vyjde někdy příští rok na PC, PlayStationu 5 a Xboxu Series X/S.