Vranygrai

Verdikt

Dobrodružství z dávných dob naší domoviny nabírá konkrétnější tvar.

Další informace

Výrobce: Dire Badger
Štítky: česká hra, slovanská mytologie, historická, akční, rpg, od českých výrobců

K oznámení akčního RPG Vranygrai od pražského studia Dire Badger došlo během minulého listopadu. Od té doby jsme o ambiciózní cestě za pomstou v časech před vytvořením Velké Moravy nic moc neslyšeli. Jelikož ale před několika dny uplynul přesně rok od oznámení, rozhodl se autor celého projektu Ivan Kubál ticho prolomit, aby prozradil, jak pokračují práce.

Vzhledem k tomu, že si titul od autora žádal stále více času, rozhodl se ve vývoji pokračovat „naplno“. Kubál proto ukončil své působení v jiném studiu a začal se plně věnovat tvorbě hry. Rovněž se rozšířil tým, do něhož přibyla scenáristka Michaela Štálová, tvůrkyně 3D modelů Marie Benešovská a Kristína Nemcová, jež se stará o sociální sítě. V partě i nadále zůstává Jan Balcar, autor herní hudby.

Kubál se také více zaměřil na technickou stránku věci. Při oznámení měla hra nestabilní snímkovací frekvencí, proto se tvůrce pustil do optimalizace. Upravením textur, modelů a s využitím různých technik hra aktuálně běží stabilně v rozmezí 50 až 55 FPS v rozlišení 1440p bez využití upscalingu. Samozřejmě se ještě chystají další úpravy, díky nimž by neměl být problém dosáhnout na stabilních 60 FPS.

Kromě technické stránky se ale samozřejmě také pracuje na obsahu. Aktuálně má Vranygrai hotový svět pro tzv. „vertical slice“. Jedná se o verzi, která obsahuje všechny primární herní mechanismy a nabízí část světa pro plynulé testování. Bavíme se zhruba o jedné devítině kompletního světa s podzimní krajinou, vesnicí a pár dalšími lokacemi. Rovněž do hry přibylo střídání dne a noci či dynamické počasí, které ale bude v určitých příběhových částech pevně dané.

Titul disponuje základní umělou inteligencí a bojem, stejně jako prvním modelem frakce Avarů doplněným o vedlejší postavy jasnovidky a stařešiny vesnice. Marie Benešová ještě dokončuje model pro první mytologickou bytost – bohyni Moranu, zatímco předělává Polednici, kterou jste mohli vidět v původní ukázce.

S Michaelou Štálovou se mezitím povedlo sepsat základní dějový podklad a popisy hlavních i vedlejších postav doplněné o první dialogy pro zmíněný vertical slice. A když už se nakousla mytologie, ta bude nakonec do hry zakomponovaná trochu jinak, než se původně počítalo. Aktuálně se pracuje s low fantasy variantou založenou na víře postav. Inspirací byl pro tvůrce a tvůrkyni v tomto ohledu film Seveřan.

Studio chce během prosince dokončit první kratičkou hratelnou ukázku, se kterou plánuje oslovit vydavatele. Následně se vytvoří plnohodnotný vertical slice zhruba na 20 minut, který více ukáže hratelnost i příběh. Pokud se projekt setká s úspěchem, plná produkce by měla začít nejpozději v létě příštího roku.