Voidsayer
Baví vás bojovat pomocí ochočených monster, ale nesedí vám rozverný styl japonské modly? Zkuste se podívat na Voidsayer.
Přijdou vám Pokémoni přiliš infantilní a barevní? Pak by se mám mohlo líbit chystané JRPG Voidsayer. V temném lovecraftovském světě budete chytat, trénovat, vyvíjet a bojovat s příšerami z hlubin, abyste vyhnali nepopsatelné zlo z temného světa.
Dílo jednoho vývojáře Pavla Auseitasaua bude kombinací tahového RPG a roguelite. V procedurálně generovaných dobrodružstvích na vás čekají závažná rozhodnutí, ale i souboje s monstry a bossy. Příběh je lineární, jednoduchý a navržený tak, aby doplňoval atmosféru i hratelnost místo toho, aby od nich odváděl pozornost. Máte si užít akci, nikoliv zdlouhavé dialogy, takže je jasné, že příběh úplně nebude středem dění.
Co nás tedy čeká v oné hratelnosti? Podobně jako v Pokémonech si na začátku zvolíte ze tří startovacích příšer - ohnivého, travního a vodního typu. Akorát těch chapadýlek a kožnatých křídel je tady trochu více. Unikátní kreslený vizuál, který jako by vypadl ze spin-offu Darkest Dungeon, ale není zdaleka jedinou odlišností od veleúspěšné japonské série.
Každá potvora má totiž hned několik statistik a žádné dvě nebudou identické díky genetickým predispozicím a systému povah. Stejně jako můžete ovlivnit jejich atributy nalezenou výbavou. Samozřejmostí je levelování, ale i různé evoluce. Monstra se za určitých podmínek mohou vyvinout třeba i ve dva odlišné druhy.
Každý kapesní ďáblík se, stejně jako v Pokémonech, bude učit útokům a pasivním schopnostem, které zužitkuje v tahových soubojích. Mnohem víc ale bude záležet na taktice, protože počet použití různých úderů, kousnutí, plamenometů a vodních děl bude omezený výdrží.
Procedurálně generovaná mapa se větví podobně jako třeba ve Slay the Spire. Každý krok pak přináší události, rozhodnutí, ale i bezpečná útočiště, která si budete moct vylepšovat - stavět nové budovy, odemykat si obchody. Zkrátka postup, který se vám bude mezi jednotlivými pokusy přenášet.
Voidsayer nabídne přes sto druhů příšer, po úspěšné kampani na Kickstarteru čeká podporavatele v říjnu beta, aby plná hra zamířila na Steam na začátku příštího roku. Už teď si ji ale můžete přidat do seznamu přání.