Unexplored 2: Wayfarer's Legacy

Verdikt

Svět reagující na hráče je poměrně častý vývojářský slib. Ono to totiž zní lákavě, ale pravdou je, že se to málokdy podaří tak, aby bylo opravdu o čem mluvit. Snad se to povede i v případě stylového RPG Unexplored 2, které vyjde příští rok.

Počítač

WindowsWindows

Nedostupné

Další informace

Výrobce: Ludomotion
Štítky: indie hra, fantasy, roguelike, e3 2019, rpg

Dámy a páni z amsterdamského studia Ludomotion před dvěma lety zabodovali minimalistickým roguelitem Unexplored, který se na Steamu těší velmi pozitivnímu hodnocení. Není proto divu, že se v kancelářích aktivně pracuje na pokračování Unexplored 2: Wayfarer’s Legacy, které bude od předchůdce hodně odlišné.

Předně se kompletně změnila vizuální stránka hry, která si od nás vysloužila místo mezi deseti nejhezčími hrami letošní E3. Změnila se i perspektiva ze striktně top-down pohledu na izometrický, díky čemuž krásy Unexplored 2 mnohem lépe vyniknou.

Změn dozná i prostředí. Zatímco v prvním dílu jste slézali neustále hlouběji do podzemí, dvojka se odehrává převážně venku v malebných lesích, vyprahlých pouštích a zasněžených horách. Na nějaký ten dungeon také dojde, ovšem cílem není dojít na dno, ale dostat se skrz procedurálně generovanou zem k bájné holi Yendoru a zničit ji.

Procedurální generování definuje celou hru, zatímco název hry poukazuje na další přidružený mechanismus. Počítačem vytvořený svět s mnohými zákruty a příběhy můžete navštívit opakovaně, vždy po smrti předchozího hrdiny (žádné checkpointy se nekonají). Opětovné putování po totožné zemi má několik výhod, ale i zádrhelů.

Předně už víte, kterým koutům se raději vyhnout a jaká místa byste zásadně neměli minout. Svět po smrti předešlého hrdiny šel dál a na jeho činy adekvátně zareagoval. Tvůrci dávají příklad s vlky u vesnice. Když je zabijete, tak v druhém průchodu narazíte na prosperující vesnici, která vám prodá zásoby na překonání pouště. V opačném případě se vlci postarají o všechny vesničany a vy tak přijdete o místo k pořízení proviantu.

V každém případě bude každý další průchod stejnou mapou nebezpečnější kvůli pokračujícímu šíření nepřátel. Když se vám nebude dařit, bude leckdy lepší začít úplně novou hru s nově vygenerovaným světem, úrovněmi, podmínkami, událostmi, příběhy a hádankami.

Tvůrci si zakládají na procedurálním generování, specializují se na něj a snaží se, aby výsledek byl co nejblíže klasické ruční tvorbě a aby vás ze všech stran nebil do očí počítačový program běžící na pozadí. Jestli se jim tento ambiciózní nápad daří realizovat, můžete hned teď zjistit sami. Unexplored 2: Wayfarer’s Legacy totiž můžete podpořit na Figu, čímž dostanete přístup skrz Discord k testovacímu scénáři pre-alfa verze hry. S plnou hrou se počítá až v příštím roce na PC a nespecifikovaných konzolích.