Umbrella Corps

Verdikt
28

Umbrella Corps je multiplayer akce s nulovou hodnotou. Trápí ji snad všechny možné neduhy včetně nefungujícího matchmakingu, malého množství hráčů, podprůměrné grafiky a tragické AI zombií. Ruce pryč.

Další informace

Výrobce: Capcom
Vydání: 21. června 2016
Štítky: střílečka, multiplayer, zombie, akční, online

Umbrella Corps je third-person multiplayer akce z Resident Evil univerza, která se odehrává dva roky po událostech Resident Evil 6, kdy už sice Umbrella neexistuje, ale světové korporace posílají žoldnéře, aby z laboratoří dostali vzácná data. A právě okolo střetu dvou skupin žoldáků uprostřed lokací zamořených zombiemi, se točí multiplayer souboje této hry.

Mezi jeden z mála kladů Umbrella Corps patří velký arzenál zbraní. U každé skupiny zbraní můžete sáhnout po desítkách různých modelů. Škoda jen, že rozdíly mezi nimi nejsou zase tak citelné, takže drobné nuance ocení spíše zkušenější hráči, navíc až po čase. Nespornou výhodou jsou také rychlé až frenetické zápasy, které obvykle netrvají déle než dvě minuty. V kontrastu s tím je ale neskutečně dlouhé čekání v lobby na založení hry, protože hráčů je strašně málo. Nehledě na to, že vývojáři se je ještě navíc rozhodli rozdělit mezi hodnocené a nehodnocené hry.

Na založení nové hry není problém pokaždé čekat okolo 15 minut, ale najdou se i momenty, kdy nenajdete lidi třeba i za půl hodiny. Dlouhé hledání hráčů je i pro tu nejlepší multiplayerovku zcela fatální chyba. Člověk zkrátka nechce trávit čas vyhrazený na hraní čekáním na to, až se sejde pár lidí na jeden zápas.

Existují multiplayerovky, které mají i přes své nesporné kvality malou hráčskou základnu. Do žánru multiplayerových stříleček každoročně přibývá spousta her, a když se objeví, s prominutím, paskvil typu Umbrella Corps, nejde se divit, že po pár dnech má jen pár nadšených hráčů.

Bez lidí to nejde

Aby bylo dílo zkázy dokonáno, musíte čekat na všech 6 hráčů (ve hře jsou pouze 3v3 souboje). Ve hře neexistují boti a nikde si ani nemůžete nastavit, že byste hráli třeba i jen ve 4. Absenci živých hráčů v multiplayerové části vyřešili tvůrci tím, že do hry narychlo vložili kampaň. Jde o naprostý nesmysl uvozený několika větami při načítání hry, kde v každé nové misi vždycky hledáte vzorky zombie pro výzkum.

V praxi to vypadá tak, že se v každém novém kole pustíte do zabíjení zombií různými způsoby podle toho, jaké vám dá hra přesně zadání. Někdy jste totiž omezení počtem nábojů, čili musíte měnit zbraně. To ale opravdu není dostatečná variabilita v rámci kampaně. Těžko pochopit, proč se tvůrci v tomto směru o něco snažili - nikdo si neřekne, že si čekání na pět lidí zkrátí tím zábavným singleplayerovým módem.

Utrápený matchmaking

Když potom konečně dojde na hru, matchmaking k vaší 3. úrovni přidělí hráče na 1. úrovni, a hráče na 2. úrovni, přičemž do druhého týmu přidělí veterána na 76. úrovni, kterému sekundují hráči na úrovni 28. a 19. Logiku v tom nehledejte. Asi se prostě matchmaking trápí a je rád, že dá dohromady šest lidí, a že nejsou schopnostmi zcela kompatibilní, nevadí.

Nejde ale jen o malý počet hráčů, samotný herní systém má spoustu slabin a nedodělků. Do konceptu třeba vůbec nesedí „přilepovací“ systém krytí. Frenetické zápasy vybízejí spíše k tomu, abyste po arénách zběsile pobíhali s ruční zbraní a nepřátele kosili ze zálohy. Žádné taktické přestřelky se tu ale moc nekonají.

Když už se rozhodnete kryt využít, váš voják se okamžitě zpomalí a bojiště zaplaví interaktivní nápověda, kam se se svým vojákem můžete přesunout. Vypnout samozřejmě nejde a nemyslete si, že vás hra snad nechá změnit třeba systém ovládání a namapování kláves!

Zombie trpí demencí

O tom, jak zoufalý je technický stav Umbrella Corps, vypovídají také místní přihlouplé zombie. Pokud si říkáte, co je těžkého na tom vytvořit AI zombie, Umbrella Corps vás vyvede z omylu. V jiných hrách stačí, aby na vás zombie začala útočit vždy, kdy vás vidí. Nic víc. Prostě by stačilo vydat se po přímce k cíli. V případě Umbrella Corps však tohle nemrtví nezvládají. To třeba takhle brokovnicí odpravíte jednu zombii, ale druhá, stojící asi 20 cm od té první, si vás ani nevšimne. A jindy na vás z nějakého vzdáleného rohu vyběhne zombie, která vás nemohla vidět, ani slyšet. Asi vnuknutí.

Už v menu je vidět, že s hrou a jejím vývojem není něco v pořádku. Nevzhledné rozhraní, nevzhledné ikony, v nabídce navíc chybí jakékoliv nastavení grafiky. Samotná akce je ještě o pár tříd horší. Zombie jde někdy ustřelit třeba ruka nebo noha. Prostě upadne, i když jste na ní nemířili. Jenže pak zamíříte bezpečně na hlavu, která zůstane zcela netknutá.

Velký problém dělá skutečnost, že zombie padne k zemi až po čase. Vypadá to tak, že zombie střelíte, a ona – jako by si to uvědomila až následně – se zpožděním odskočí, a pak spadne na zem. Kvůli této opožděné animaci do nemrtvých zbytečně sázíte hromady kulek, které byste třeba rádi ušetřili. Na zemi se ze zombie stává hromada rozteklé hmoty. Na chvíli. Pak zombík ze své kaluže znovu povstane. Vypadá to směšně a v kampani to devalvuje zážitek. Při hledání vzorků totiž stačí takovou zombie najít a při ožívání ji opakovaně umlátit. Pokaždé vám vypadne požadovaný vzorek.

Animace jsou plné glitchů. Především plazící se zombie po zemi se porůznu prolínají a někdy splývají v něco, co by mohlo být novým typem superzombie křížené se stonožkou. Podobně se nemrtví prolínají i s objekty ve hře. Grafika celkově vypadá hodně zastarale. Textury postrádají detail a ve hře celkově chybějí objekty, které by lokacím pomohly s věrohodností.

Je to horor

Umbrella Corps selhává prakticky ve všem - od singleplayer kampaně po to hlavní, multiplayer. Navíc se hra prezentuje spoustou technických i designových chyb. Část z nich již tvůrci dokázali odstranit prostřednictvím patchů, ale pořád třeba nefunguje matchmaking, což je pro primárně multiplayer akci vražedné. Jde zkrátka o bizarní přešlap, co parazituje na slavné značce, který by neuspěl ani jako free to play hra.