Ultimate ADOM: Caverns of Chaos

Verdikt

Modernější, uhlazenější, ale se stejnými základy. Taková by měla být Caverns of Chaos, nástupce legendárního projektu Ancient Domains of Mystery (ADOM). Hra by měla vstoupit do předběžného přístupu v únoru 2021.

Další informace

Výrobce: Thomas Biskup, Jochen Terstiege, Krzysztof Dycha, Lucas Dieguez, Bastian von Gostomski, Carola Sochiera, Björn Loesing
Štítky: fantasy, dungeon, tahová, roguelike, rpg

Přestože se v žánru roguelike/roguelite aktuálně hovoří především o hrách, jako je Hades nebo Dead Cells, fanouškové žánru určitě dobře znají hru ADOM alias Ancient Domains of Mystery. Ta totiž existuje už více než čtvrt století a stále je ve vývoji. Kuriózní projekt se ale již brzy má dočkat plnohodnotného pokračování.

Ultimate ADOM: Caverns of Chaos vytváří stejný tým jako původní hru. Počátkem příštího roku, konkrétně 11. února, by mělo dojít ke spuštění předběžného přístupu na Steamu. Hra je momentálně ve fázi uzavřeného alfa testování.

Pokračování se bude také odehrávat v zemi Ancardia, příběh hry naváže na první díl a události kolem porážky ústředního zlobivce. V nové hře bude kladen větší důraz na stromy schopností, stealth a množství nových kouzel. Těšit se můžete na procedurálně generované dungeony, širokou plejádu nepřátel a množství předmětů, které zajistí opakovanou znovuhratelnost.

Herní zážitek mají ovlivňovat prakticky všechny aspekty tvorby postavy, jako je rasa, pohlaví i příslušnost k některé z frakcí. Zajímavou možností bude stát se monstrem a roubovat na sebe kusy padlých nepřátel. Pro puristy a pamětníky pak kromě grafického režimu autoři nabídnou i zobrazení v ASCII.

Ultimate ADOM: Caverns of Chaos jsou momentálně v plánu na Windows, Mac OS a Linux.