UFC 3
Bojové sporty jsou na výsluní a v EA Sports se rozhodli kout železo, dokud je žhavé. Třetí díl simulace známé soutěže v bojových sportech vyjde druhého února 2018.
Nemyslíme si, že herní série UFC od EA potřebuje třetí díl tak brzy. Dvojka stále slouží dobře a bude to chtít hodně přesvědčování, že technologicky udělali v EA Sports takový skok. Ale zase chápeme, že tenhle sport se nyní nachází na vrcholku velké vlny tsunami, kdy jméno McGregor znají i ti, kteří o bojové sporty nezavadili a toho je třeba využít. A tak 2. února vyjde EA Sports UFC 3 na PlayStation 4 a Xbox One a ano, na přebalu má Conora McGregora s pásy pro šampiona pérové a lehké váhy.
Druhým dechem ale je třeba zmínit, že EA prý opravdu plánuje velké technologické změny. Hlavním trumfem by měl být Real Player Motion systém, který by měl výrazně posunout kvalitu zobrazení soubojů a také pohodlí a intuitivnost v jejich ovládání. Pro hru jako UFC to rozhodně není nic lehkého, protože animace musí počítat s obrovským počtem variabilních pohybů a kolizí. Tohle není box, ani fotbal, pro uvěřitelný dojem ze zápasu je třeba, aby pokus o takedown, který narazí na pokus o low kick vypadal uvěřitelně. Aby prostě každá z tisíců možností kolizí působila přirozeně.
Výsledkem RPM je prý pět tisíc nových animací, kompletní přebudování všech animací a prostě mnohem hezčí a uvěřitelnější zápasy. A to už dvojka vypada vážně dobře. Na čem by v EA měli zapracovat jsou jednotlivé módy. Ten kariérní už potřebuje vzhledem k tomu, jak se vyvíjí u konkurenčních titulů, vylepšit, což by měl splnit GOAT Career Mode. Konečně byste měli mít možnost vytvářet si opravdovou kariéru včetně divadla okolo, budování hypu, trash talku apod.
Jinak ale myslíme, že hra potřebuje oproti dvojce trochu ukočírovat multiplayerové módy, které poněkud drobily hráčskou základnu. Obecně, celý systém divizí v multiplayeru by zasloužil oprášit a přidat trochu pozlátka. Prozatím se ale v EA vyjádřili jen k tomu, že úspěšný Knockout mód, kde šlo jen o poměrně primitivní mlácení bez opravdových nuancí plné simulace, ale zase si mohl zahrát i kamarád, který hru držel poprvé v ruce, dostane rozšíření. Jak pouze kickboxerské zápasy, tak překvapivě i multiplayerový mód zaměřený jen na submise. Plus, konečně, bude plnohodnotný turnajový mód, kde stoupáte pavoukem, aby na konci zbyl jen jeden vítěz.
Na závěr se ještě můžete podívat na trailer, na kterém si asi smlsnou především znalci UFC, protože kromě defilé řady známých tváří tu uvidíte i pár ikonických momentů z historie UFC, ovšem přetvořených v enginu hry. Samozřejmě je tu „třináct vteřin“ ze zápasu Alda s McGregorem a také okamžik, kdy Ir rozebral Eddieho Alvareze. Potěší ale i prostřih na Whittakera, absurdní flying kick ze začátku mače Werduma s Brownem, GSPho zničení Penna, šokující demolice Cruze Garbrandem a jako vrchol všeho videoherní (leč aplikovaná v realitě) submise Johnsona ze suplexu do armbaru.