Type II

Verdikt
50

Tato hra ukazuje, že se v Česku rodí zajímavé nápady. V hratelnosti má však ještě řadu mezer a měli byste zvážit, jestli do hry investovat peníze. Určitě však oceňuji snahu kompletně se vyhnout free-to-play modelu.

Další informace

Výrobce: Scorch Game Studio
Vydání: 15. července 2019
Štítky: fps, tower defense, mobilní hry, akční, strategie

Prolínání žánrů je vcelku běžnou záležitostí. Dnes se podíváme na originální českou hru Type II, která představuje hybrid střílečky a strategie, konkrétně věžovky.

Na první pohled se jedná o vcelku lákavou nabídku. Možná jste si také někdy u hraní tower defense hry řekli: „Kéž bych teď mohl sedět v té věži a všechny nepřátele postřílet.“ Tato nápaditá hra je však důkazem, že to nemusí úplně fungovat a my se nyní podíváme na to proč. Nejprve základy – nad mapou je kolejnice, po které se přesouváte. Ovládáte otočné dělo a stejně jako ve věžovce se po mapě šinou nepřátelé, které nesmíte nechat dojet do cíle. 

Pojďme se nejprve podívat na onu strategickou část. Před každou vlnou nepřátel se kamera přepne do ptačí perspektivy a vy dostanete možnost postavit jednu nebo dvě podpůrné věže. A stejně jako u běžných věžovek je neovládáte. Může jít o slabší kulomet nebo třeba mrazící věž. V některých úrovních pak schopnosti věží můžete chytře kombinovat. Je tu jeden zásadní problém. Během samotného hraní ztrácíte přehled, co se na mapě děje, kam se nepřátelé dostali a jestli není čas se posunout po kolejnici. Věží navíc stavíte málo a minimálně v prvních dvou hodinách hry si moc strategického promýšlení neužijete. Chybí třeba i drobnost v podobě rádiusu věží nebo nějaké vylepšování.

Jak je na tom střílečka? Ani zde to není slavné. Rychlost míření je pomalá a otáčet se z jedné strany na druhou je za trest. Nepřátelé jsou pak po vzoru věžovek hloupé terče, které jedou bez rozmyslu vpřed. Neužijete si tak ani prověření rychlých reakcí, jak tomu u FPS her bývá. Nejlépe pak často uděláte, když namíříte na vchod a budete ho staticky ostřelovat. Jediné dělo vás navíc rychle omrzí. Novou zbraň dostanete po více než půl hodině hraní.

Ač se hra snaží o originální přístup, ani jeden z vybraných žánrů nedovede správně napodobit, natož pak sloučit do fungujícího celku. Grafika není špatná, prostředí se postupně proměňuje a třeba souboj s bossem na konci první kapitoly působí epicky. To však nedovede zastřít fakt, že si naplno neužijete střílení ani strategii. Pochválit však musím za přístup, hra se nevydala směrem free-to-play, neobsahuje reklamy ani mikrotransakce, ale pokud se vám zalíbí, musíte si ji koupit. A to se dnes cení. 

Pro iOS ha vychází 17. srpna.