Tom Clancy's XDefiant

Verdikt

Nová značka od Ubisoftu má přinést strhující souboje založené na clancyovském univerzu. Hra bude free-to-play a datum vydání zatím oznámeno nebylo.

Počítač

WindowsWindows

Nedostupné

Konzole

PlayStation 5PlayStation 5

Nedostupné

PlayStation 4PlayStation 4

Nedostupné

Xbox Series XXbox Series X

Nedostupné

Xbox OneXbox One

Nedostupné

Další informace

Výrobce: Ubisoft
Štítky: multiplayer, vojenské, střílečka, zdarma, free-to-play, akční

Francouzská herní firma Ubisoft představila svůj nový projekt, který nese jméno slavného spisovatele špionážních románů Toma Clancyho – Tom Clancy’s XDefiant. Jedná se o free-to-play arénovou týmovou střílečku z pohledu první osoby, ve které se spolu utkají dva šestičlenné týmy.

Jak zaznělo v dnešním odhalovacím streamu, jádrem hratelnosti má být realistické střílení a pohyb, autentické zbraně a attachmenty a krátký čas potřebný k zabití nepřítele, to všechno zkombinované s hravou, nevážnou atmosférou, která pro seriózní příběhy Toma Clancyho rozhodně není typická. Tvůrci se prý chtějí na Clancyho podívat z trochu jiného úhlu, než je obvyklé.

Na žánr týmových stříleček se ovšem zřejmě dívají z velice rutinního úhlu. Jak během streamu řekl sám výkonný producent Mark Rubin: „Pokud tento žánr znáte, hra vám bude velice povědomá.“

I další prvky jsme už viděli u konkurence. Budete hrát za postavy ze speciálními schopnostmi, které se liší podle toho, k jaké třídě náleží. Třídy jsou zde svázané se čtyřmi různými frakcemi z univerza Toma Clancyho – jsou tu Wolves, Outcasts, Cleaners, fanoušky Splinter Cellu možná potěší plíživý Echelon.

Ke všem těmto vojákům a vojačkám si vyberete vlastní výzbroj, namontujete si na zbraně doplňky, jaké se vám zlíbí, dokonce si sami stanovíte, jakou ultimátní schopnost budete mít k dispozici – vývojáři se zjevně snaží, abyste si mohli svého bojovníka vytvarovat jako kus hlíny na hrnčířském kruhu a aby žádní dva nebyli úplně stejní.

Rubin hlavní vizi celé hry definoval vskutku lišácky: „Chceme udělat hru, která bude lidi bavit. Vážně je to tak jednoduché.“ Čímž příliš neodpověděl na otázku, nakolik budou hrát klíčovou roli speciální schopnosti a nakolik půjde o střelecké umění – díváme se spíš na realističtější Overwatch, nebo barevnější Rainbow Six Siege? Komunikace autorů zatím naznačuje spíš druhou možnost, protože právě skvělý pocit ze střelby byl zmíněn několikrát.