Titan Quest II
Kdo se slzou v oku vzpomíná na antickou diablovku Titan Quest, může zaplesat, protože se dočká druhého dílu. Filozofií by se neměl nijak zvlášť lišit, opět budeme mordovat mytologické stvůry po stovkách. Kdy přesně se dočkáme, zatím tvůrci neoznámili.
Hráči izometrických akčních RPG mají žně: Mohou se pustit do Diabla IV, do Last Epoch, brzy je čeká Path of Exile 2, a navíc v THQ Nordic kutí pokračování mýtické rubačky - Titan Quest II. A právě k poslední jmenované hře vyšel rozsáhlý vývojářský deníček, který podrobně popisuje třídy postav, kořist, systém úkolů i design úrovní.
Je určitě fajn, že si Titan Quest II chce zachovat vlastní silnou svéráznost a některé, příjemně modernizované mechanismy, kterými se ve své době odlišoval od konkurence. Například pamětihodné nepřátele. Zatímco řadové potvory budete kosit v houfech, ty silnější už budou vyžadovat přesné úhyby a silné obranné buildy. Samostatná kapitola pak budou bossové, kde se tvůrci nebudou zdráhat pořádně šlápnout na pedál obtížnosti a klidně vás nechat souboje zkoušet opakovaně, abyste se naučili předvídat jejich pohyby a útoky.
Levelování a specializace postav bude probíhat ve třech vrstvách: Skrz aktivní schopnosti, pasivní skilly a atributy. Za každou úroveň dostanete po jednom bodu v každé z těchto tří kategorií a umožní vám odemykat, ale i zlepšovat schopnosti a posilovat postavu. Atributy budou například ovlivňovat, jakou výzbroj můžete používat, a samozřejmě budou škálovat i vaše poškození a další statistiky.
Svět pak bude rozdělený na regiony podle doporučeného levelu postavy. Vyšší obtížnost značí i lákavější kořist. Tu naleznete v pěti úrovních vzácnosti, od běžné až po unikátní. Rarita pak ovlivňuje hlavně počet předpon, tedy vylepšených atributů a speciálních vlastností předmětu.
Titan Quest II pak pro generování předmětů bude využívat spousty různých modelů zbraní a zbrojí, takže by mělo být hned jasné, v jakém regionu jste ke kořisti přišli. Například ledové sekery z mrazivých velehor budou mít už v základu elementální poškození oproti normální železné sekeře, aniž by tento fakt musel odrážet bonusový atribut. To na papíří umožní obrovské množství kombinací a radost z každého cinknutí, které ohlásí vypadnutí kořisti ze zabitého nepřítele.
Samozřejmostí pak bude škálovatelný inventář, který pamatuje na různá filtrování, značky, ikony a barvičky, abyste se v té hromadě pokladů, které nasbíráte, vyznali. Vývojáři také prozradili, že nechystají žádné mikrotransakce. Většina vylepšení (například větší truhly) bude provázaná napříč postavami.
Všechno to moc hezky zní, ale zatím jsme z Titan Questu II neviděli žádnou ukázku z hraní (o datu vydání nemluvě). To by se ale mělo změnit 2. srpna, kdy vývojáři plánují vypustit trailer i s ukázkou hratelnosti. Titan Quest II bude také k vyzkoušení na letošním Gamescomu.