Terra Nil

Verdikt

Místo stavění továren budete měnit zničenou Zem a vracet do ní přírodu. Neotřelý koncept doprovází pohledný vizuál a pokud se to ještě bude dobře hrát, mohlo by to stát za to. Datum vydání zatím neznáme, ale brzy vyjde demoverze.

Další informace

Výrobce: Free Lives
Štítky: experiment, budovatelská, strategie

V naprosté většině budovatelských strategií začínáte na zelené louce, kterou postupně přemalujete šedou barvou – silnicemi, stavbami a továrnami. Kdysi krásná krajina zmizí a zůstane jen městský ruch a znečištění. V Terra Nil se pokusíte o pravý opak, tedy navrátit přírodu do zdevastované pustiny.

Místo toho, abyste začínali na zelené louce, začínáte na hnědošedé půdě bez života. Ale to se brzy změní. S prvními budovami poháněnými větrnými elektrárnami zaplníte vyprahlé toky životadárnou vodou a započnete tak proces zelenění.

Vyraší první traviny, objeví se kvítí, vzniknou lesy a časem se do takové oblasti vrátí i jiný život v podobě lesní zvěře, ptactva a podobně. V podstatě to připomíná teraformaci Marsu s tím rozdílem, že tady nepotřebujete prosklené kupole, jelikož kyslíku je od začátku dostatek.

Jakmile celou, procedurálně generovanou mapu obarvíte na zeleno do krásné, malované grafiky, budete stát před posledním úkolem. Všechny vaše budovy potřebné pro obnovení ekosystému jsou nakonec jedinou vadou na kráse. A tak bude na čase všechno zbořit a odvézt pryč. Váš úkol je hotový a zbude po vás jen napohled člověkem nedotčená příroda.

Jak vidno, žánr budovatelských strategií má pořád dost nápadů a jsme moc zvědaví, jak takhle poklidná, možná až zenová strategie dopadne, když za ní stojí studio Free Lives, tvůrci akčních a bláznivých her jako Broforce, Gorn, The Expedabros či Genital Jousting. Terra Nila ještě nemá datum vydání, ale její demo si můžete vyzkoušet již 16. června na Steamu.