Tentlan

Verdikt
40

Pokud vás zajímá jižní část Ameriky v době před Kryštofem Kolumbem, mohli byste ve webové strategii Tentlan najít jistý půvab. Dobové reálie jsou neotřelé a navozují poměrně svěží atmosféru. To však bohužel nemění nic na tom, že hratelnost a herní mechaniky staví na stále stejném, unaveném konceptu, který browserové hry ždímou už pomalu dvacet let.

Další informace

Výrobce: Lionmoon
Vydání: 6. června 2015
Štítky: platby uvnitř hry, zdarma, válečná, browser-gaming, multiplayer, budovatelská, nejhranější na starých hry.cz, online, strategie

Stavění města, vylepšování budov, schraňování zdrojů, trénink armády a plenění ostatních říší. Všechno je podmíněno čím dál tím delším čekáním, což vás má přinutit nakonec sáhnout do peněženky a urychlit stavbu a výzkum pomocí prémiové měny. Kolikrát už jsme tu měli něco podobného? Pokud chce hra alespoň pomýšlet na úspěch, je potřeba (když už se v jádru nepokouší o žádné inovace konceptu), aby přinesla alespoň nějaké neotřelé prvky. V případě webové strategie Tentlan je takovým prvkem její zasazení.

Prostředí Jižní Ameriky, konkrétně říše Mayů, před tím, než ji vyplenili hamižní conquistadoři, zas tolik her nezkoumá. Pro jednou nebojovat s draky ve fantasy císařstvích či smyšlených sci-fi univerzech je poměrně osvěžující. Budovy, technologie i pestrý výběr jednotek - to vše je příjemně poplatné reáliím a hra si navzdory své zoufalé neoriginalitě díky tomu dokáže udržet jistý šarm.

Jakmile se však tento aspekt okouká, což časem prostě přijde, zbudou jen plevy, ze kterých už se zrna dostávají jen velmi obtížně. Stavění (na předem daná místa, domy nemůžete rozmisťovat) a vylepšování různých budov, verbování vojenských jednotek, výzkum a následný schematický útok na někoho jiného na mapě světa. Naprosto identický koncept začaly webové hry zkoumat již okolo roku 2000, aby ho pak proslavily hity jako Tribal Wars či Travian o několik let později. Uplynulo půldruhého desetiletí a vývojáři stále prezentují projekty, ve kterých se od dob Travianu nezměnilo naprosto vůbec nic. Za to se prostě tleskat nedá.

Pokud vás tento mustr hratelnosti baví či jste díky jihoamerickému zasazení ochotni odpustit cokoliv, Tentlan si klidně zkuste. Připravte se ale i na jiné tradiční nešvary - bez placení se dynamického zážitku opravdu nedočkáte, protože doby čekání na nové technologie a úrovně staveb se natahují na dlouhé hodiny poměrně brzy. Také vězte, že hra obsahuje kanonádu dalších mikrotransakcí, mezi nimiž naleznete i řadu možností nákupu procentuálních zlepšení statistik a produkce. A není jich vůbec málo. To v praxi znamená, že pokud bude někdo platit, a vy ne, bude jeho město efektivnější klidně několikanásobně. Malý bonus pro platící hráče je nutný, hra musí nějak vydělávat, ano. Ale aby stačilo vytasit kreditku a hned nasadit o několik set procent vyšší tempo, to už je také na pováženou.