Tank Mechanic Simulator

Verdikt
60

Tank Mechanic Simulator vykouzlí úsměv na tváři všem příznivcům tanků poté, co vykopou, kompletně zrenovují a následně vystaví ikonický stroj v muzeu. Ale také je zasype nudnými, opakujícími se zakázkami, kterým chybí jakákoliv variabilita, stejně jako celému systému progrese.

Další informace

Výrobce: DeGenerals
Vydání: 20. února 2020
Štítky: experiment, indie hra, simulace

Duše člověka, který žije druhou světovou a jejími bojovými stroji, si ve hrách musí libovat. Free-to-play hry jako World of Tanks a War Thunder mu umožňují řídit desítky ikonických i méně známých tanků, případně jich ovládá několik najednou v různých strategiích. Ještě nikdy ovšem nemohl být válečným bestiím tak blízko jako v Tank Mechanic Simulatoru. Ale zatímco obdivovatel obrněné techniky ve taje blahem, milovník simulací se docela nudí.

Jak už název napovídá, Tank Mechanic Simulator vychází z populárního Car Mechanic Simulatoru, jehož poslední díl posunul sérii o pořádný kus dál k ještě uvěřitelnější simulaci. Tank Mechanic Simulator sice vznikal v jiném studiu, ale pod stejným vydavatelem a podobnost her nejde přehlédnout. Bohužel se objevuje především na těch nejméně zábavných místech.

Jakožto budoucí mistr opravář vojenské techniky dědíte otcovu dílnu, s jejímž rozjezdem vám vypomůže strejda. Přihraje vám několik prvních zakázek, na kterých vás zároveň naučí základní opravářskou rutinu: odstraň rez, popískuj, natři základovkou, natři finální barvou.

Jednotlivé zakázky vám zadávají potřebný stav tanku v procentech jeho renovace a kompletace. Občas tedy musíte přikoupit (později můžete i sami vyrobit) chybějící díly, ty staré, zašlé stačí výše popsanou procedurou zrenovovat.

Už samotná podstata zakázek ubírá hře na uvěřitelnosti. Zatímco v Car Mechanic Simulatoru za vámi zákazníci chodili s tím, že v motoru něco klepe, od pravého zadního kola přicházejí rány a tak podobně, v Tank Mechanic Simulatoru jste vždy pověření renovací. To sice dává smysl vzhledem k sortimentu, se kterým zacházíte, ale bylo by fajn, kdyby se k vám zákazníci vraceli s tankem, který jste jim plně zrenovovali a na kterém přestane fungovat byť jen jedna součástka nebo jim třeba spadne pás.

Ne. Oni jen chtějí, aby kondice tanku byla alespoň 40 % a jeho kompletnost nad 82 procenty. Je úplně jedno, jaké díly a jak moc opravíte a jaké chybějící součástky doplníte. Zákazník bude spokojený tak jako tak, když se bude v okolí moct chlubit svým čtyřicetiprocentním tankem…

Opravář tanků tvrdý chleba má

Ani samotná oprava nejde tak do hloubky jako automobilový bratránek. Jen na pár místech po vás chce odšroubovat šrouby (případně je urazit palicí), ale jinak jen na všechno klikáte a automaticky to odstraňujete nebo přiděláváte. Po pár hodinách se z opravy tanku stane nudná rutina plná zběsilého klikání a rychlého střídání tří nástrojů na odstranění rzi, vyčištění pískem a nalakování.

Kvůli tomu postrádá smysl veškerá kariérní progrese. Od samého začátku děláte kompletní renovace a nic nového vás později nečeká, zatímco v Car Mechanic Simulatoru se musíte vypracovat přes prostou výměnu kol a kapalin k pořádným pracím na motoru.

Zároveň jsme se tam rádi honili za každým bodíkem zkušeností, abychom si rychle odemkli nové vychytávky, které usnadnily práci, rozšířily garáž a přidaly nové specializované místnosti. V tancích to všechno je také, ale nemá to pořádný smysl.

Můžete si zlevnit díly, ale netrpíte nedostatkem peněz. Můžete si urychlit šroubování, ale jak už padlo, dochází k němu opravdu zřídka. Nové garážové stání nepotřebujete, když se vám na zahradu vejde víc tanků, než je počet příchozích zakázek. Lakovna se hodí tak akorát pro vaši radost. Jednoduchý RPG systém nefunguje a je ve výsledku úplně zbytečný.

Světlé momenty přijdou ve chvíli, kdy se objeví možnost provětrání tanku. Fyzika kol a pásů zaslouží pochvalu a jízda po malém terénním okruhu sice není zázračná, ale je fajnovým osvěžením mezi hodinami repetitivní práce v dílně. Nechybí ani střelnice pro otestování bojových schopností kolosu.

Něco jsme našli

Ale ještě lepší osvěžení představují zakázky, díky kterým přijdete k vlastnímu tanku. Tyto příležitosti vás vytáhnou do přírody na malé mapky, kde se pokusíte najít a vyextrahovat pohřbený tank. Po mapě se pohybujete v džípu (případně čtyřkolce, když si ji odemknete), musíte si dát pozor na hluboké bahno jako v MudRunnerovi, načež vás čeká práce s detektorem kovů.

Jakmile vám detektor zapípá, popadnete lopatu a začnete kopat. Je totiž dobré nejprve zjistit, zda jde skutečně o obrovský kus železa, a ne nějakou pohozenou plechovku či válečnou pistoli, než zavoláte výkopový tým. Pokud budete mít štěstí a skutečně narazíte na tank, čeká vás ještě práce s vapkou, ale pak už se vám zcela rozpadlý zrezivělý kus šrotu objeví na zahradě.

V tuto chvíli přichází ke slovu ta nejzábavnější část celé hry. Renovace vlastního tanku je pocitově mnohem uspokojivější než stá renovace na zakázku, kterou ukončíte tehdy, kdy se z 39% kondice stane 40%. Když vidíte, jak vám vaše oblíbená ruská KV-2, německý Tiger či americký Wolverine vzniká pod rukama, jak se vybarvuje a nabírá známých tvarů, je to prostě radost.

Každý z tanků je po renovaci nádherným strojem, který ještě zkrášlíte v lakovně a následně umístíte do svého muzea. To se postupně plní všemi dostupnými stroji, u kterých si můžete sami zvolit informační cedule. Muzeum vám následně přináší pasivní příjem na vstupenkách.

Chce to odstranit rez ze hry

Ze hry jsou cítit skvělé nápady, ale je také vidět, kde se dělaly ústupky. A bohužel nejvíc na ně došlo v té největší části, tedy vlastní renovaci, která je příliš povrchová pro hráče, které zajímá především simulace. A na takové hráče Tank Mechanic Simulator cílí, protože je až příliš divný pro lidi, kteří simulace nehrají. Hra se snaží být přístupná v oblasti, kde o taková usnadnění nikdo nestojí.

Extrahování tanků, jejich renovace a následné vystavení v muzeu je originální a příjemnou součástí celku. Ale hlavní náplň v podobě plnění prakticky totožných zakázek jedním možným způsobem s čtrnácti různými stroji se zají po pár hodinách a nezajímavé „RPG“ prvky ničemu nepomáhají.

Tank Mechanic Simulator zůstal někde na půl cesty, kde jsou dobré nápady brzděné špatnými rozhodnutími. Ale co se tanků jako takových týče, je až překvapivě uspokojivé oblézat druhoválečné kolosy, objevovat každý jejich záhyb a sledovat, jak po osmdesáti letech přicházejí k mírumilovnému životu.