Swing Copters
Rozporuplný pokus navázat na mánii okolo hříčky Flappy Bird. Swing Copters a jeho nekonečný průlet z toho však vychází jako příliš náročný a příliš prázdný titul s nejasně stanovenými pravidly.
Další informace
Výrobce: | Dong Nguyen |
Vydání: | 21. srpna 2014 |
Štítky: | arkáda, zdarma, mobilní hry |
Swing Copters se upřímně snaží zreprodukovat to, co z Flappy Bird vytvořilo tolik návykovou a fantasticky úspěšnou záležitost. Bohužel ve svém snažení po většinu času selhává. A je to dvojnásobná škoda, uvědomíme-li si, že za hrou stojí tentýž autor, Dong Nguyen.
Tituly jako Flappy Bird nebo právě Swing Copters nabízejí tak jednoduchou herní smyčku, že zde každý detail nakonec vystupuje mnohonásobně výrazněji. Znáte-li proto Flappy Bird, pak víte, že se jedná o výrazně mechanik prostou hru. Ovládáte v ní ptáčka letícího zleva doprava, jemuž se do cesty staví překážky tvořené z trubek. Vaším úkolem je ptáčka bezpečně navigovat mezerami mezi překážkami, a to pouhou změnou výšky letu, která se ovládá poklepáním na displej. Flappy Bird zaznamenal obrovskou odezvu, které vděčí především pro svou návykovost, ale také jednoduchý koncept a jasná pravidla.
Swing Copters si základ svého předchůdce upravuje. Let nyní probíhá vertikálním směrem a ťuknutím na displeji se ovlivňuje, zda postavička bude stoupat na pravou stranu nebo na levou. Opět je také vaším cílem dostat se co nejvýš, a to tak, že se "strefíte" do mezery mezi překážkami. Na jejich okrajích jsou ale nově umístěna ještě pohybující se kladiva, což kromě skutečnosti, že Swing Copters má o něco bohatší expozici také vytváří určité potíže.
Změn směru letu teď vyžaduje určitou setrvačnost, takže nepatrnou chvilku trvá, než se postavička otočí. Tam, kde Flappy Bird na povel zareagoval okamžitě, musíte počítat s prodlevou. s prodlevou u hry, kde reflexy, um a na pixel přesná kontrola rozhodují o všem. S tím přímo souvisí i druhý bod kritiky – kladiva. Jejich rádius je nevypočítatelný a u hráče to v důsledku toho mnohdy vyvolává pocit, že jimi byl zasažen neprávem. Už neustále zmiňovaný Flappy Bird byl nekompromisní zážitek, ale pořád se jednalo o vysokou obtížnost se zřetelně stanovenými hranicemi, kdy jste věděli, že si za neúspěch můžete sami.
Podobná přehlednost tady absentuje a v drtivé většině případů to ve výsledku vede k daleko menší přístupnosti a zbytečné frustraci hráče. Což je trochu ironie, uvážíme-li na jakou cílovou základnu Swing Copters svou triviálností cílí.
Jistě, stále se jedná o skvěle vypadající titul s krásně minimalistickým uživatelským rozhraním i vcelku milým zvukovým setem. Navíc, honit se za lepším skóre je vždy zábava. S vyšší variabilitou, kterou přináší, se však také stává nekonzistentním produktem bez jasného vymezení toho, co si hráč může dovolit. A to je něco, co si naopak nemůže dovolit tvůrce hry z podobného ranku.