Steep: Aljaška
Bezplatné rozšíření pro zimní sportovní hru Steep. Původní hru příjemně vylepšuje a rozšiřuje, pokud jste tedy o pořízení Steep přemýšleli, nebo už ji máte dohranou, je ideální čas to zkusit, respektive se na svahy vrátit.
Další informace
Výrobce: | Ubisoft |
Vydání: | 24. února 2017 |
Štítky: | zdarma, snowboard, dlc, otevřený svět, sportovní |
Oznámení Steep,
snowboardové a lyžařské hry od francouzského studia Ubisoft Annecy, bylo pro
řadu zejména počítačových hráčů splněným snem. Konzole nabízejí alternativy,
ale kdo si chtěl užít kvalitní virtuální prknaření na PC, měl zkrátka smůlu.
Výsledná hra pak skýtala poměrně povedenou zábavu, ale k vrcholu ji přeci jen
ještě něco scházelo. Tvůrci však na své dílo nerezignovali. Vydali několik
patchů ladících herní mechaniky a před několika dny i obsahové rozšíření, v němž
na hráče čeká panenský prašan aljašských svahů.
Pořád hlavně jízda
Hned úvodem musíme zklamat ty, kteří doufali, že by se s (bezplatným, nutno dodat) rozšířením
mohly odehrát také nějaké změny v samotném konceptu hry. Ne, stále nejde o
konkurenci pro SSX, pořád nebudete mít pocit, že hrajete sněhového Tony Hawka. Steep
je i na Aljašce hlavně výlet na hory, při kterém se můžete vyřádit a vyzkoušet
si věci, co by ve skutečnosti končily v nejlepším případě destičkami v páteři a
doživotním traumatem ze sněhu.
Jízdní model se
dočkal několika změn. Na první pohled se jeví jako pouhé maličkosti, ale
dohromady z nich pramení lepší hratelnost. Když se dočtete, že je hra o něco
benevolentnější ve vypočítávání síly dopadů, asi samou radostí nepropuknete v jásavý
tanec. Pod tím si ale můžete představit daleko méně otravných situací, kdy vás
dvě sněhové muldy za sebou rozhodí tak, že pak přistanete na úsměvu skok, který
byl jinak provedený naprosto precizně. To
už by mohlo probudit trochu veselí.
Občas se sice
přihodí, že se postava zhroutí na zem po akci, u které prostě nebyl důvod, aby
končila pádem, ale děje se to znatelně méně. Došlo také k jistému zpřesnění
ovládání, takže už se většinou daří provádět opravdu ty triky, které chcete.
Tvůrci rovněž vzali na vědomí existenci zábradlí a hran, od nichž už se
většinou podivně neodmrštíte, ale naopak na nich lze vystřihnout elegantní
slide. To nicméně platí pouze pro zábradlí v nových lokacích, starým je stále
radno se vyhnout.
Sečteno a podtrženo, co se týče čisté hratelnosti, je Steep v současném stavu větší zábava než při vydání. Působí vybroušeně, responzivně a příjemně. Úplnou dokonalost sice stále čekat nemůžete, ale rozdíl je patrný. To samozřejmě platí i pro veškerý původní obsah, nejen pro nový aljašský masiv.
Místa hodně, závodů málo
Aljaška se nese
ve znamení prazvláštní nerovnováhy. Vypadá jako základ impozantní rozlohy, do
kterého se ještě plánuje dodávat obsah (což je dost možná pravda). Je obrovská.
Sice ne tak jako původní hra, nemá k ní však zas tak daleko. Jenže na starých
svazích jste se mohli poprat s více než stovkou závodů, zatímco nové pohoří
jich skrývá jen skromných čtyřiadvacet.
Je sice potřeba
připustit, že autoři při jejich navrhování evidentně počítali s jezdci, kteří
už mají nějaké ty kilometry v nohách a křídlech, takže celková obtížnost je zřetelně
vyšší. I přesto je ale momentální počet připravených soutěží spíše
zklamáním.
Nic vám ovšem nebrání vyrazit nazdařbůh, hledat si zajímavé trasy na vlastní pěst a nakonec třeba vytvořit vlastní výzvy a závody pro své známé. Výborný systém mapování jízdy z původní hry pochopitelně zůstal zachován, není tedy žádný problém vyzvat ostatní, aby zkusili pokořit váš závratný stometrový skok či krkolomný slalom mezi skalisky. Prostoru pro podobné vyžití nabízí Aljaška požehnaně.
V pozitivním duchu
Nic proti dobré
náladě ve zdravé míře. Nemůžeme si ale pomoct, Steep vám radost a rozjařenou
bodrost podsouvá až moc na sílu. Opravdu bylo potřeba, aby si pro sebe na
ovladači jedno tlačítko uzmulo vykřiknutí děsivě motivační hlášky? Na druhou
stranu, dává to vzniknout skvěle komickým situacím, kdy si váš jezdec zavýskne
a zvolá "Tohle znamená žít!", načež v plné rychlosti napálí do
stromu. A to už náladu opravdu zlepší.
Za dobrý pocit
ale hlavně může přeleštěná hratelnost. Celkové vyznění a mechaniky hry se
nemění, pokud vás tedy Steep v základu vůbec neoslovila, Aljaška má pramalou
šanci na tom něco změnit. Ale v případě, že se třeba už asi tak pátým
rokem chystáte na hory, a všimli jste si, že zima už si zase dovolila skončit,
aniž jste to stihli, je rozšířená Steep milou virtuální náplastí. Nejlepší
zpráva je však adresovaná hráčům, kteří mají o tematiku zimních sportů zájem,
ale jízda jim ve hře nevyhovovala. Právě ti by si díky drobným, ale důležitým
úpravám mohli konečně přijít na své.