Starfield

Verdikt

Tajemstvím opředený nový projekt studia Bethesda se konečně předvedl v pohybu. A vypadá poměrně... standardně, co si budeme nalhávat.

Počítač

WindowsWindows

Nedostupné

Konzole

Xbox Series XXbox Series X

Nedostupné

Další informace

Výrobce: Bethesda Softworks
Štítky: sci-fi, vesmír, otevřený svět, first person, rpg

Letošní falešná E3 je prakticky u konce a jedním z největších odhalení byla bezesporu delší ukázka z hraní vesmírného RPG Starfield od Bethesdy, která svými kvalitami vzbudila rozporuplné reakce.

Ke hře se následně hlouběji vyjádřil ředitel a výkonný producent Bethesda Game Studios Todd Howard a v rozhovoru pro server IGN poskytl několik dalších důležitých detailů. Díky tomu jsme se například dozvěděli, že hlavní hrdina nebude nadabovaný (na rozdíl od posledního velkého RPG tohoto studia, kterým je téměř sedm let starý Fallout 4) a základní příběhová linie by měla být o zhruba 20 procent delší než v předchozích hrách, nabídne tedy mezi 30 a 40 hodinami herní doby. Důvodem je prý velké množství questů.

Ačkoli má Starfield obsahovat zhruba 1 000 planet k prozkoumání, a logicky tedy bude velká část procedurálně generovaná, má ve hře být více ručně vyrobeného obsahu, než tomu bylo v minulosti. Howard podotýká, že hráči budou moci generovaný obsah s klidem ignorovat ve prospěch toho pečlivě připraveného vývojáři.

Herní svět nabídne čtyři hlavní velká města (není to na 1 000 planet trochu málo?) a New Atlantis je tím největším, které kdy ve hře od Bethesdy bylo. Nic ze Skyrimu nebo Falloutu se mu prý ani neblíží. Nalezneme tu dok, v němž bude možné upravovat své vesmírné plavidlo, a také zde leží základna frakce Constellation, vesmírných průzkumníků, ke kterým se v rámci hry přidáme.

Bohužel nebude možné plynule přecházet z vesmíru na povrch planet, což je trochu podivné, protože třeba šest let staré No Man's Sky stejnou věc bez problémů zvládá a při prezentaci nových konzolí bylo SSD a jím způsobená eliminace nahrávacích časů jedním z největších slibovaných benefitů. Bethesda to dle Howardových slov ovšem nepovažuje za zvlášť důležité, vesmír a povrch planet jsou zkrátka v rámci hry dvě odlišné reality.

Co se týče vesmírných soubojů, vývojáři se prý inspirovali ve hrách, jako je FTL nebo Mechwarrior a nepřátelská plavidla, na která se nalodíte, budete moci i ukrást.

Starfield vychází počátkem příštího roku na PC a současnou generaci Xboxu. Od prvního dne bude k dispozici ve službě Xbox Game Pass.