SOULS

Verdikt
50

Pokud vás láká hra kvůli poutavým obrázkům, budete zklamaní. Pokud chcete bezmyšlenkovitou mobilní zábavu, která se hraje skoro sama a neustále se v ní něco děje, dejte SOULS šanci.

Další informace

Výrobce: Habby
Vydání: 21. srpna 2023
Štítky: fantasy, mobilní hry, akční, rpg

Když mi telefon nabídl ke stažení hru Souls, okamžitě jsem zvedl obočí. Jako by na první pohled vypadla z oka mým oblíbeným titulům Journey nebo Sky: Children of the Light. Jenže realita je úplně jiná.

Však se podívejte, jak se hra prezentuje v herním obchodu. Roztomilá postava v kapuci prochází písčitou plání či vysokou trávou a vizuál je skoro až dechberoucí. A k tomu ten název! Jeden by hned čekal metafyzické přemítání, tajuplné objevování a meditativní cestování. Nic takového tu nenajdete. Resp. ty obrázky nelžou, ve hře tyto scény skutečně najdete, ale jedná se v podstatě o pozadí herní nabídky. Zde jen klepnete na tlačítko „Bitva“ a jde se na to. 

Pokud jste někdy hráli hru Raid, tady budete jako doma. Souls je totiž ve skutečnosti titul z žánru „auto battler“, kde dáváte dohromady tým bojovníků, vylepšujete je, vybíráte jim předměty a následně je pošlete do bitvy. Ta sice probíhá v tazích, ale vy na její průběh nemáte žádný vliv. A to skutečně vůbec žádný. Všechna vaše herní rozhodnutí přichází před samou bitvou. A rozhodnutím mám na mysli především to, které hrdiny budete vylepšovat, které hrdiny do bitvy nasadíte a kam je na plánu postavíte.

To celé by mi samo o sobě nevadilo. Sám jsem si svého času užil hraní Auto Chess a podobných titulů. Problém však vidím v tom, že hra nepřichází s žádnými vlastními řešeními, jen na sebe vrství koncepty, které se ani neobtěžuje hráči pořádně vysvětlit. Pokud jste podobné hry nikdy nehráli, zde se budete asi chvíli rozkoukávat. Vedle těchto běžných bitev totiž můžete procházet kobky a bojovat s bossy, můžete získané hrdiny recyklovat, resetovat, spojovat atd. A samozřejmě neustále získáváte nějaké odměny. Neustále!

Nemluvím o běžných odměnách za vítězství v bitvě. Hra po vás hází mince, drahokamy, dračí vejce, úlomky a další z mnoha měn za každou drobnost. Úkoly tak nejsou skutečné úkoly, protože po vás chtějí věci, které stejně pro hraní musíte dělat. Ale aspoň je to další důvod pro odměňování! A aby toho nebylo málo, hra vám každou minutu vygeneruje suroviny, tak se koukejte do aplikace včas vracet, než se vám zaplní pokladnice. Prostě když něco hra dělá, dělá to ve velkém. Nové postavy si taky většinou odemykáte po desíti. To abyste si jednoho z nich nechali a zbytek vyhodili, protože nemají dostatečný ranking. 

Tohle vše směřuje k tomu, že si se hrou neuděláte žádný vztah. A ničeho si při hraní nevážíte. Vylepšit postavu na novou úroveň je tak drobná změna, že si jí nevšimnete. Navíc velmi často budete vylepšovat spíš po deseti levelech. 

Přitom hra sama by vás mohla klidně bavit. Vybudujete si rozmanitý tým, nebo se soustředíte na jednu barvu, abyste získali bonus? Ve hře je systém kámen-nůžky-papír, kvůli kterému budete chtít do konkrétních bitev posílat konkrétní barvy. Na druhou stranu se stejně spíš vyplatí posílat ty bojovníky, do kterých jste investovali nejvíce. 

Hra SOULS tak určitě funguje a snaží se vás udržet všemi možnými triky u obrazovky. Rozhodně jí však schází DUŠE a nikdy jí neodpustím, jak mě na začátku oklamala. A teď mě omluvte, jdu si zahrát Journey.