Sonic Dash

Verdikt
62

Fanoušci Sonica budou pravděpodobně nadšeni z do leskla vyleštěné prezentace a slušné hratelnosti nekonečného běhání. Hře však podkopává nohy mizerný design, ať už v podobě špatně navržených úrovní nebo freemium modelu.

Další informace

Výrobce: SEGA
Vydání: 7. března 2013
Štítky: platby uvnitř hry, zdarma, endless runner
Ježek Sonic se v průběhu minulých desetiletí objevil v celé řadě skvělých her, ovšem ve 21. století jakoby populárnímu rychlíkovi ujel vlak. Vydavateli SEGA se tak nabízelo logické řešení – vyzkoušet nové herní postupy. Přímým vyústěním tohoto rozhodnutí je Sonic Dash, endless runner titul, který se inspiruje u hříčky Temple Run a přidává moderní herní prvky, zároveň se však snaží zůstat věrný kořenům značky. 

Pamětníkům dřívějších dob vykouzlí Sonic Dash úsměv na tváři. Principy nekonečných běhaček totiž obaluje do překrásné estetiky Sonicova univerza. Zlaté kroužky, Sytě zelený trávník, podivní nepřátelé i ikonické zvuky, to vše je vyvedeno s obdivuhodnou přesností a zcela jistě zabrnká na strunu nostalgie. A do tohoto prostředí je zasazena jedna nekonečná dráha, po níž se náš modrý ježek vydává na cestu za nejlepším skóre.

Sonic Dash přebírá formuli Temple Run téměř beze změn. Tahy do stran měníte jednu ze tří dostupných drah, směrem nahoru skáčete, gestem dolů ježka rozrotujete do koule, která poráží všechny nepřátele. Ano, hra se sympaticky pokouší i o určitou inovaci, a tak po cestě musíte dávat pozor nejen na překážky, ale také počítat s různě rozestavenými potvůrkami. Obdobně svěže působí také začlenění soubojů s oblíbenými bossy nebo možnost vzít na dráhu mimo Sonica i jeho známé kamarády, což je však záležitost čistě vizuální. Vedle toho hra nabízí i léty prověřenou hratelnost známou už z Temple Run. Precizní ovládání společně s touhou překonat nejvyšší dosažené skóre dělá ze Sonic Dash relativně návykovou hru a byť se nejedná o žádné novinky, váš pobyt s ní možná pomůžou prodloužit i pocit vylepšování postavy, sebratelné bonusy nebo mise typu "pětkrát vyskoč".


Problémem hry je, že jen na zlomek nabízeného obsahu dosáhnete, aniž byste byli nuceni vytahovat kreditku. Je totiž doslova protkána zvýhodňujícími prvky. Odevšud na vás vyskakují různé nabídky, nové postavy si jinak než platbou nevyzkoušíte a chcete-li, můžete si cestu na vrchol žebříčků v podstatě vykoupit. Nejde už ani tak o mikrotransakce, jako tu spíš narážíme na solidní pay-to-win element, zhoubu zdarma nabízených titulů. Autorům byste za to posílali nenávistné dopisy především ve chvíli, kdy vinou špatného level designu narazíte do překážky, které jste se ani nemohli reálně vyhnout, načež vám Sonic Dash nabídne oživení za pár červených hvězd. A jak se získávají červené hvězdy? Ano, uhádli jste, téměř výhradně prostřednictvím mikroplateb.

Když se to vezme kolem a kolem, představuje Sonic Dash v jádru solidní a úžasně vypadající pokus resuscitovat legendární značku s jedním nebo dvěma zajímavými nápady, stejně jako s tím nejhorším možným obchodním modelem.