Smash Hit
Smash Hit je krásná hra, která přináší neotřelý, byť poněkud nedotažený koncept nekonečného rozbíjení skla. Jedná se o další z řady mobilních rychlíků, které na čas dobře zabaví, jestliže od nich nečekáte nic převratného.
Smash Hit vyšlo na jaře roku 2014 coby poslední projekt studia Mediocre, z jehož tvorby pochází například známá hříčka Granny Smith anebo Sprinkle. Ale až právě tento počin zajistil svým tvůrcům globální úspěch a vysoká hodnocení uživatelů. Proč? Vyrukoval s pozoruhodnou hratelností postavenou na destrukci a líbivé grafice.
Hra se odehrává v nekonečném koridoru, jehož prostorem plujete. Zadáním je v průběhu cesty ničit modré krystaly házením virtuálních míčů. Jejich zásoba se však tenčí, proto je třeba je neustále doplňovat. Za jeden rozbitý krystal obdržíte tři nové míče – při hraní tak musíte být přesní a zbytečně koule neplýtvat.
Vaši touhou bude doletět co nejdál a zajistit si tím co nejlepší skóre. Hra je samozřejmě kategoricky proti tomu, aby se z takové záležitosti stala procházka růžovou zahradou a do trajektorie cesty vám klade celou plejádu překážek zahrnující skleněné desky, laserové zábrany nebo dveře, které se otevřou jen přesnou trefou do předem určeného místa. S postupem času logicky houstne obtížnost – překážky se objevují nečekaně, mají větší výdrž a tempo hry nabírá na obrátkách. Nejúspěšnější bude tedy ten, kdo zvládne flexibilně reagovat na narůstající rychlost a ztěžující se mechanismy.
Pro oživení Smash Hit nabízí občasnou možnost trefit nějaký bonus, jmenovitě zpomalení času. Během takto efektního záběru si povšimnete další věci, a to, že titul vypadá báječně. Dokáže na jedničku prodat přítomnost fyzikálních zákonů, kdy se skleněné struktury pod hodem míče realisticky tříští na desítky malých úlomků, mramorové stavby se bortí a srážejí jedna druhou. To celé příjemně koresponduje s vhodným zvukovým doprovodem, který zaznívá na pozadí barevně sterilních prostředí.
Ve Smash Hit se protíná zajímavý nápad společně s působivou technickou prezentací. Všeprostupujícím prvkem je minimalističnost, což lze díky snadnému ovládání beze zbytku pronést i na adresu vysoké přístupnosti. Veliký nešvar si však hra nese z vývoje v podobě absence jakéhokoli jiného obsahu. Jak už je u obdobných titulů menšího rozsahu zvykem, neexistuje jiný cíl než neustálá honba za vyšším skóre, nečekají na vás žádné další odměny, výzvy ani herní režimy. Může se stát, že Smash Hit navzdory jeho kvalitám v řádů dní nebo týdnů odložíte, protože v něm nebudete mít prostě co dělat. Do té doby se však budete obstojně bavit.