Ski Resort: Idle Tycoon & Snow
Možná jste si říkali, že provozovat lyžařské středisko je vysněnou prací. Tato hra vám sice neukáže realitu, ale nechá vás kochat se zasněženou krajinou a zvyšovat ceny vstupenek.
Další informace
Výrobce: | Wojciech Grzesik |
Vydání: | 27. ledna 2022 |
Štítky: | tycoon, mobilní hry, strategie |
Připadám si jaksi staře, když hraju ony nové „idle tycoon“. To co dříve znamenalo plánování, přemýšlení a rozvrhování, nyní stojí prostě čas. Stačí si počkat a ono to bude. Nebo si pustit reklamu, to taky pomáhá.
Přemýšleli jste nad tím, jaké to asi je provozovat lyžařský resort, tato hra vám neukáže. Nemusíte se strachovat o počasí, dotace, umělé zasněžování, konkurenci ani další trable s tímto podnikáním spojené. Tato hra si žije ve svém virtuálním světě, kde je sněhu dostatek a nemusíte nad realitou moc přemýšlet.
V praxi je vaším cílem postupně vylepšovat všechny součásti střediska tak, aby žádná oblast nezůstala pozadu. Je sice skvělé navýšit výkon vleku, ale bez záchodů se stejně neobejdete. Vylepšovat tedy budete parkoviště, vstupní halu, turnikety atd. Vše samozřejmě s cílem co nejvyššího zisku. Chcete tedy, aby návštěvníci byli spokojení a co nejvíce utráceli. Nesmíte tak zapomenout ani na občerstvení!
Některá vylepšení hraničí s komedií, až parodií. Vylepšení vstupní haly vám umožňuje zvýšit cenu vstupného, ale také rychlost, s jakou se odbavují lidí. Podobně bizarní je vylepšení turniketů, které zvýší rychlost, jakou lidé projdou. Nevěřili byste tomu, ale největší fronty se ve vašem lyžařském středisku budou tvořit právě kvůli pomalým turniketům.
Neodpustím si ani záchod. Věděli jste, že vylepšením záchodu můžete snížit čas potřebný k vykonání potřeby? To bych měl aplikovat u nás doma!
Herně však nesmíte dát vždy na zdání. Tvoří se velké fronty? Nemusíte vše hned utratit do zmíněných turniketů, investujte nejprve do ceny produktů v automatu na kávu. Zvyšte si svůj okamžitý příjem, který ve správný čas obrátíte do věcí, které vedou k vyšší spokojenosti. Také nezapomeňte sledovat úkoly, které vám hra dává. Jejich plněním získáte prémiovou měnu, která vám pomůže hru trochu nastartovat.
A se startem vám také pomohou reklamy. Ve výsledku totiž nemáte mnoho možností jak věci ovlivnit. Prostě čekáte na příjem, vylepšujete, co se dá a sledujte, jak postavičky nadšeně sjíždí kopec. U toho mám tedy vždy skleslou náladu, že zrovna nestojím na lyžích. A pokud jich chcete sledovat více najednou a rychleji, můžete využít nekonečného zástupu pobídek. Co takhle autobus plný zákazníků? Zdvojnásobení příjmů na hodinu, přílet VIP klienta v helikoptéře apod. Vše s cílem zrychlení postupu. Stačí si pustit reklamu!
A upřímně? Bez těchto reklamních vsuvek by hraní bylo úmorně pomalé. Je to však nový standard? Musíme za dvě minuty hraní strávit 30 vteřin sledováním reklam. Nebo hru musíte brát jako takové tamagotchi. Prostě sedíte v práci nebo ve škole a na telefonu se vám vozí lidé na lyžích. Moc do toho nezasahujete, jen jednou za čas odklikáte nějaká ta vylepšení. Bohužel vám do toho budou skákat i nevyžádané reklamy. Ty můžete vypnout za 290 Kč.
Nejvíc mě však dostalo, že si můžete vylepšit i samy reklamy. Tedy odměny, které získáváte za jejich zhlédnutí. Asi abyste se na ně pak dívali raději.
Sami asi už tušíte, zda vás podobná hra bude bavit a téma lyžování je vám blízké. Nebo jste jako já a raději si zavzpomínáte na staré dobré časy u skutečných Tycoon her. Jestli mám o této hře něco vyloženě pozitivního říci, tak je to reprezentace vylepšování. Jakmile něco postavíte, skutečně se to objeví a lidé s tím začnou interagovat, ať už je to druhý záchod, automat na drobné občerstvení nebo nový vlek.