ShootMania Storm
Pokud vám v žilách koluje krev pravého multiplayerového hráče bez příkras a víte, co je to Rocketjump, pak je ShootMania Storm přesně pro vás. A pokud ne, nebojte se a běžte výše zmíněné hráče porazit. Hranicí je pouze vaše dovednost.
Další informace
Výrobce: | Nadeo |
Vydání: | 10. dubna 2013 |
Štítky: | sci-fi, střílečka, multiplayer, akční |
Představte si multiplayerovou hru, v níž dokáže zvítězit začátečník i proti ostřílenému matadorovi. Hru neovlivnitelnou mikroplatbami, levelováním či upravováním zbraní a schopností. Naivní myšlenka? Ne tak docela. Minimálně lidé z Nadea si dovolí nesouhlasit a svůj pohled na věc podpoří několikaletými zkušenosti s TrackManií, jejíž jednoduchý systém závodění celosvětově uchvátil několik miliónů hráčů. Proč to tedy nezkusit ještě jednou, tentokrát v žánru multiplayerových stříleček?
Nudíš se? Moduj!
ShootMania Storm má jediný limit, a tím je hranice vašeho umu. Nelíbí se vám mapa? Vytvořte si vlastní. Nelíbí se vám mod? Vytvořte si vlastní. Nechce se vám čekat na odsouhlasení nového modu či mapy? Nachystejte si privátní server, kde můžete nabízet k prozkoumání exkluzivní mapy a modifikace ostatním hráčům.
Nadeo si je velmi dobře vědomo úspěchu TrackManie, ostatně moderská komunita hru vynesla až mezi nejvýznamnější tituly progamingové scény. A díky tomu hned při zakoupení Shootmanie získáte velmi jednoduchý editor map, s jehož pomocí dokážete již během prvního dne vytvořit hratelné mapy.
Každý další nový server nabídne lokace, které jste jinde neviděli. Klasické, vývojáři posvěcené mapy naleznete téměř všude, ale týmy moderů dokážou využít nabídky editoru a nachystat neskutečně rozlehlé prostory, jejichž vytváření zabere i několik týdnů. A jejich snaha rozhodně nevychází vniveč, protože hráči tyto mapy milují.
Svědčí o tom bitvy čtyřiceti až padesáti nadšených hráčů, střílejících po sobě paprsky. Jednoduchý editor. Právě tahle proměnná dokáže ShootManii držet dlouhodobě nad vodou a v podvědomí hráčů podobně, jak je tomu dodnes s TrackManií.
V jednoduchosti je síla
Mnoho z nás si jistě stále vybavuje souboje v Unreal Tournament nebo Quake. Téměř každý hráč si chránil znalosti o mapách nebo pozicích bonusů. Skill bylo vše, co hráč potřeboval. Neschoval se za lepší zbraně, přístupné pouze po dosažení určitého levelu. Byl to čistý zážitek, kdy člověk ani nepomyslel na chat, jen na další zářez do pažby. Boj muže proti muži, paprsek proti paprsku.
Podobné je to v ShootManii. Žádné zbraně typu AK ve hře nehledejte. Zařízení připevněné na ruce, střílející paprsky podobné elektrickým výbojům či černé díře, vám plně vynahradí kulky.
K dispozici jsou tři základní typy zbraní. Klasický výboj, který se postupně sám nabíjí a protivníkovi ubere jeden hit point. Energetický blesk (kdo zná Railgun pochopí), co zabijí na jedinou ránu, ale aktivujete jej pouze v určitých vyhrazených zónách. Třetí zbraňí je koule podobná malé černé díře, která se taktéž aktivuje jen ve vymezených prostorech.
Easy to play. Hard to master
Šest tlačítek vám stačí k ovládání ShootManie na nejvyšší úrovni. Čtyři pohybové, další na střelbu a jedno na využití naakumulované energie. Připočtěme k tomu elementární znalost mapy, především co se týká bonusů, a nic dalšího znát nepotřebujete. Zbytek už je „jen“ skill.
Jediné, čím ShootMania neoplývá, je grafika na nejvyšší úrovni. Je znát, že v tomto poli se nemůže rovnat s konkurenty typu Crysis či Battlefield. Co hra ztrácí na vizuálním zpracování, nahrazuje herními mechanikami. K tomu přičtěte perfektní detekci zásahu i synchronizaci serveru s klienty a minimální počet bugů, respektive prakticky jediný: občas po dopadu na nerovnou podložku, například kámen, se přibližně na vteřinu zaseknete a pohybujete se velmi pomalu. Během desítek hodin hraní se něco podobného stalo přibližně pětkrát, takže nejde o nic podstatného.
Kromě míst, kde se vám aktivují nestandartní zbraně, se po mapách nachází různý počet pomocných ramp. Jedna vás vymrští do vzduchu a nejčastěji funguje jako výtah do nepřístupných míst. Druhá znásobí vaši rychlost při využití energie a dovolí rychlejší přesun kamkoli, jen při tom nemůžete skákat. Třetí rampa funguje jako dobíjení vašeho štítu. Dobíjecí rampu je potřeba využívat chytře, jelikož dobití zabere přibližně pět sekund a vy nemůžete během té chvíle střílet, ačkoli jste pořád zranitelní.
První milion naběhaných kilometrů je nejtěžší
Pro ShootManii existuje několik desítek různých herních variant, ale nebudeme vás zatěžovat všemi, zmíníme jen ty dlouhodobě nejhranější. Na vrcholu se drží mód Royal, nejspíše díky jeho uvolnění i pro hráče, kteří si hru nekoupili. Jde o klasický formát typu všichni proti všem, umožňující hru až 50 hráčů na největších mapách. Dostupné jsou zde všechny druhy pomocných ramp a můžete využít všech zbraní. Aby toho nebylo málo, přidává se možnost použít stožár uprostřed. Nejedná se o nic slabšího, než o tornádo postupně zužující hratelné pole až po kruh o průměru přibližně dvaceti metrů. Kdokoli se tornáda dotkne, vypadává.
Mód Elite, který je považován za jeden z nejprestižnějších, originálně přizpůsobuje boj jednoho hráče proti třem protivníkům. V pozici osamoceného bojovníka získáváte několik bonusů. Místo klasické zbraně máte k dispozici „Railgun“ a jeden hit point navíc, čímž se síly na obou stranách vyrovnávají. Tři přesné zásahy vám získají kolo, naopak budete-li třikrát zasaženi, prohráli jste. V každém kole se střídají strany i útočníci.
Joust je jednoduchý 1vs1 mód, odehrávající se na nejmenších mapách. Zajímavý je zejména zvýšením hit pointů na 10 a počtem výstřelů na 6 či 7. Zbraň se však sama nenabíjí a vy musíte doběhnout na opačnou stranu mapy, kde se vám zbraň opět nabije. Zajímavý je také mód Heroes. Jde o souboj pěti útočníku proti pěti obráncům, snažícím se zamezit ovládnutí jednotlivých věží.
Vyhnout se tornádu, toť oč tu běží
ShootMania má potenciál konkurovat daleko větším a nákladnějším hrám. Není to hra pro každého, ale pokud berete multiplayerové střílečky spíše jako sport a nadřazujete osobní schopnosti každého hráče nad schopnosti dané implementací RPG systému, budete navýsost spokojení.