Shadowgun
Střílení v Shadowgun vyvrací tvrzení, že pojem "komplexní mobilní hra" spadá výhradně do kategorie oxymóronů. Během solidní herní doby vás o tom stihne přesvědčit epickou akcí a nekompromisním technickým zpracováním. V případě, že oželíte některé kompromisy, na vás čeká malé zjevení na kapesní scéně, o to víc potěší, že pochází z dílny českých autorů.
Mezi nepsaná pravidla herního průmyslu se řadí i skutečnost, že kopie populárních značek na mobilních platformách slaví úspěch především díky intenzivní práci studia Gameloft. Jak už však ukázalo několik případů, umí i brněnští Madfinger Games. Ti při vývoji Shadowgun sáhli k testosteronem nabité sérii stříleček Gears of War a převedli ji na malé displeje téměř bez zaškobrtnutí, a to včetně působivé grafiky.
Vizuální zpracování se i léta po vydání hry drží na špici platformy. Jemu i příjemně rytmickému zvukovému podkresu nelze absolutně nic vytýkat. Industriální prostředí plné betonových zídek, plechového pobití a obřích strojů pracuje v plné synergii s macho podáním hlavního protagonisty a díky vysoké míře detailů, které je Unity Engine schopen nabídnout, se starají o jeden z nejatmosferičtějších zážitků v celém katalogu.
Prvotřídní prvotní dojem nicméně kazí po všech směrech klišovitá zápletka. Mariňák John Slade, do jehož kůže se vžijete, má sice drsňákovství na rozdávání, co ale nemá je inteligentní scénář, podle něhož by se choval. Příběh o zastavení ďábelského profesora Simona provádějícího odpudivé pokusy na lidech tu funguje spíš jako pojivo mezi jednotlivými akčními segmenty. Ty jsou zastoupeny klasickými přestřelkami, kdy přiběhnete k zídce, za níž se automaticky skrčíte a vhodně načasovaným vykukováním zpoza krytu likvidujete své protivníky.
Hře slouží ke cti, že dokáže nabídnout vícero typů mutantů jejichž hordy se na vás budou bez ustání hnát a také dostatečné množství odlišných zbraní. Pro odreagování se rovněž pokusíte o hackovací minihru anebo souboj s gigantickým bossem. Největší problém Shadowgun nicméně vězí v limitech podporovaných zařízení a ačkoliv hru pokoříte nejdříve za 3 a půl hodiny, což je vzhledem k platformě úctyhodné číslo, nedostatek paměti telefonů a tabletů jednoduše nedokáže vykouzlit obstojnou umělou inteligenci nepřátel ani pojmout kvantum variabilnějších aktivit. Časem se proto nevyhnutelně dostaví stereotyp.
Shadowgun tedy představuje střílečku s excelentní grafikou i zasazením, bezproblémovým ovládáním a poctivě zpracovanými mechanismy, vinou omezeních daných malým výkonem však neukáže bavit po celou dobu a zaplavovat vás neustále novými nápady.