Seafight

Verdikt
20

Lákavý koncept online pirátského světa a námořních dobrodružství posílá do černočerných hlubin děsivě implementovaná nutnost plateb skutečnými penězi, aby si člověk vůbec zahrál. Onlinovek je k dispozici dost, a to dokonce takových, které po vás nebudou chtít tisícikoruny každých pět minut. Hratelnostně se taktéž nejedná o žádný zázrak, a proto není důvod tuto hru vůbec hrát.

Další informace

Výrobce: Bigpoint
Vydání: 18. března 2006
Štítky: platby uvnitř hry, mmo, námořní, piráti, zdarma, multiplayer, browser-gaming, nejhranější na starých hry.cz, online hry, akční, online

Slaný vítr čechrá vlasy, plachty napnuté k prasknutí a nepoznané dálky svůdně odkrývají horizont na horizontem. Lákavá představa, že? Mnoho herních vývojářů si to myslí také, a občas se mámivý pocit svobody podaří na monitory i přenést. Ne však v tomto případě, protože dokud nevytasíte peněženku, abyste si tuto hru "zdarma" mohli vůbec zahrát, příliš volnosti si neužijete.

Koncept hry revoluci neprovokuje. Hra se střídavě odehrává v managementovém menu, kde nakupujete vybavení (za reálné peníze) pro svou loď, vylepšujete ji (za reálné peníze), najímáte piráty (za reálné peníze) a vůbec se staráte o své renomé mořského vlka. Druhá, akční část se pak odehrává přímo na vlnách, kde můžete plnit úkoly či se pouštět do boje s nestvůrami i ostatními hráči. 

Pokud vám ale do mořské mapy zbylo ještě nějaké nadšení poté, co jste zhlédli obchod nacpaný předměty za reálné peníze, nejspíš i tyto ubohé živořící zbytky zápalu zasyčí v nenávratnu, když zjistíte, že hned druhý úkol jde splnit pouze v případě, že máte v inventáři řetěz, který, tušíte správně, musíte koupit za skutečnou měnu. Mimochodem, pokud byste snad měli pocit, že tímto způsobem nasypat výplatu do hry za jeden den nestačí a měli chuť utrácet ještě víc, můžete si i zaplatit premium členství a podobně. Není snad nutné dodávat, že neplatící hráč je absolutně bez šance a Seafight je příkladem snad nejhorší monetizace hry pod sluncem.

Hratelnost jako taková je dřevěná, unylá a ani zdaleka ne dost chytlavá na to, aby ospravedlnila příšerný pay-to-win model. Hra se pyšní nějakými padesáti miliony registrovaných uživatelů, ale kolik z nich vydrželo ve hře déle než hodinu - jinými slovy, kolik z nich začalo platit - toť otázka. Pokud jste dědici zlatého jmění či majiteli nadnárodního koncernu, můžete Seafight klidně zkusit, ostatním ale nelze tuhle zhůvěřilost doporučit. Daleko lepších voleb je obrovské množství.

9. listopadu 2015, 16:00