Runaway 2: The Dream of the Turtle
Zářný příklad toho, že pokračování dobré hry může být ještě lepší. Hra vyniká především pěknou grafikou, rozmanitostí lokací, jakož i obrovskou škálou úkolů. Nechybí zajímavé nápady, ani spousta humoru.
Další informace
Výrobce: | Pendulo Studios |
Vydání: | 17. listopadu 2006 |
Štítky: | 2d, adventura, hlavolamy, logické |
„Želví sen“ navazuje na konec předchozích událostí, kdy jsme Briana a Ginu opustili na slunných havajských plážích. A protože lelkování není tím nejlepším způsobem trávení exkluzivní dovolené, má Gina ten úžasný nápad, že se společně proletí letadlem nad ostrovy. Cesta letadlem ubíhá celkem příjemně, ale jen do doby, než se pilot, nejspíše ještě pamětník bratří Wrightů, rozhodl náhle zkolabovat. Vyhodit Ginu s padákem z letadla nebylo pro Briana snadné ani po stránce psychické, ani fyzické. Ale možná ještě horší bylo s letadlem ztroskotat kdesi v odlehlé divočině. Úkol je jasný: najít cestu ven a najít Ginu.
Z vrcholků hor až ke dnu oceánu
Každému je už teď zřejmé, že to nebude jako odpolední procházka po pláži, a že se cestou stane ještě spousta podivných věcí. Aby také ne. Ostrov, kde se ocitli, obsadili vojáci. Z civilistů tu zbyli jen pohledná servírka v baru na pláži, dva nekonvenční surfaři a záhadný muž v kápi. Ti Ginu neviděli a vojáci zatvrzele mlčí, ačkoliv je nad slunce jasné, že ji museli vidět a určitě ji někde vězní.
A tak se z jednoho obyčejného výletu opět stává strastiplná mise, která si vyžádá mnoho sil, důvtipu a taky spoustu nachozených či naježděných kilometrů. Jen na ostrově navštívíte, kromě jiného, domorodé pohřebiště či vnitřek starobylého chrámu. Pak vyrazíte až na Aljašku a cestu zakončíte uprostřed nekonečného Pacifiku. A jako přídavek pocestujete zpátky časem, i když ne tak doslova. Příběh hry se tedy postupně zamotává a rozvíjí v pozoruhodné a velmi zajímavé dobrodružství plné napětí, ale samozřejmě i vkusného humoru.
Milé drobnosti
Co bylo fajn už v jedničce, byly textové komentáře popisující nějakou akci. Běžně by se zkombinování např. kanystru benzínu s motorovou pilou komentovalo „Použít kanystr na pilu“. Ne tak v Runaway, kde se velmi často, i když ne pokaždé, objevují daleko přirozenější titulky, v našem příkladu to může být také „Naplnit nádrž motorové pily“ (tedy v případě, že je kanystr naplněn potřebnou směsí). Některé popisky se tak pomalu nevejdou na jeden řádek, přičemž pro jedno místo jich může být i několik. Kupříkladu „Vrhnout se z paluby do moře“ alternuje s „Nakrmit žraloky 160 librami libového anglického masa“ a „Předvést smrtelný dvojitý přemet s trojitým obráceným výkrutem“. Jsou to sice okrajové maličkosti, ale pobaví.
Pro méně bystré jedince
Dá se říci, že při té obrovské škále úkolů, z nichž některé skoro neberou konce (to když se Brian o něco snaží, ale když už se zdá, že dosáhne cíle, stane se něco nepěkného, co situaci zkomplikuje), je Runaway 2 dobře hratelná. Úkoly nejsou úplně primitivní, ale většinou ani nijak zvlášť složité. Někdy naopak čekáte zapeklitý hlavolam, jako že např. socha v chrámu, která cosi naznačuje rukama, bude brzy vodítkem k jeho rozlousknutí, ale nakonec jde jen o falešnou stopu. Také aktivních míst naleznete víc než bude potřeba, ale to je celkem přirozené. Ani MacGyver nepoužije všechno, co leží kolem, ale pečlivě si vybírá.