Rend

Verdikt

V Rend vás budou ohrožovat nejen nehostinné severské podmínky a mytické stvůry, ale hlavně ostatní hráči. Hru si můžete vyzkoušet klidně hned teď díky programu předběžného přístupu, plná verze vyjde, dle slov vývojářů, zhruba za rok.

Další informace

Výrobce: Frostkeep Studios
Štítky: fantasy, severská mytologie, survival, sandbox, otevřený svět, akční, rpg

Zombie survivalů už se nejeden z nás trochu přejedl, ale co takhle sandbox survival z prostředí dalekého severu? V Rend vás nebudou ohrožovat jen biologické potřeby a divoká zvířena, kterou si můžete dokonce ochočit, ale především ostatní hráči. Hráčská základna se totiž dělí do tří rozkmotřených frakcí.

Na rozdíl od většiny nekonečných survival sandboxů má Rend přesně daný konec. Jednotlivé hry zaberou přibližně měsíc, kdy příslušníci jednotlivých táborů sbírají body, a jakmile dosáhnou určité mety, server se restartuje a všechno běží zase od začátku. Frakce přitom nebudou nijak veliké, v jedné by se mělo potkávat jen pár desítek hráčů.

Primárním mechanismem je tedy kooperace, proložená nějakou tou plánovanou bitvou. Vývojáři ze studia Frostkeep prozatím počítají asi se dvěma týdně a odpočítávání do příští roztržky vidí všichni na serveru, aby se na ni mohli adekvátně připravit. Neplánované souboje v Rend samozřejmě budou také, ale budovy domácí frakce hráčům přihrávají nejrůznější bonusy, tudíž jsou na domovské půdě ve výhodě.

Jinak jde o klasickou hru na přežití v divočině, tedy sbírání materiálů a surovin, shánění vybavení, zabíjení nebo ochočování mýtických bytostí a divoké zvěře podobně jako v Ark: Survival Evolved, stavění, crafting. Však už to znáte. Pokud váš tým zvítězí, znamená to malý náskok i do další hry, ale tvůrci se dušují, že to nevyústí v dlouhé řetězení vítězství jediné frakce.

Rend je již nyní dostupný na Steamu v režimu předběžného přístupu, kde si prý pobude ještě šest měsíců až rok. Pokud vás předchozí řádky nalákaly, můžete si vstupenku do nelítostného severského dobrodružství pořídit za třicet dolarů.