Rayman Classic

Verdikt
70

Tuhle plošinovkovou legendu ze staré školy si pod nešikovným ovládáním musí každý objevit sám.

Další informace

Výrobce: Ubisoft
Vydání: 18. února 2016
Štítky: plošinovka, mobilní hry

U příležitosti dvacátého výročí značky se na obrazovky mobilních zařízení dostává předělávka dnes už legendární plošinovky s oblíbeným bezkloubým hrdinou v hlavní roli. A Rayman Classic především v té herní oblasti nechává většinu současné produkce daleko za sebou, v otázce technického provedení nicméně pokulhává.

Rayman Classic lze hodnotit ve dvou rovinách. Pro začátek je třeba říci, že se jedná o port hopsačky staré dvě dekády. A zatraceně dobré hopsačky. I v roce 2016 tak se svým nákupem dostanete nádhernou barevnou hru se zajímavým světem k prozkoumávání. Vedle těchto hodnot se neztratí ani propracovaná hratelnost. Jestli se však původní Rayman z roku 1995 něčím opravdu blýskl, byla to notná dávka vtipu. Ta nezestárla dodnes a podaření nepřátelé i úsměvné zvukové efekty vám budou stále kouzlit úsměv na rtech. 

Nenechte se však zmást. Rayman Classic je v jádru pořád tatáž tuhá skákačka, jak si ji mnozí pamatují, což je skutečnost, pro kterou hru buď budete milovat nebo vás od ní odežene. Připravte se na spousty pastí, kroků do neznáma i na tvrdé protivníky. Jestli vám tento výčet nenahání husí kůži nebo jen prostě oceňujete výzvu, kterou před vás hra klade, budete se pravděpodobně skvěle bavit. Opravdu však nečekejte takovou míru benevolence jako od nejnovějších dílu série. Pod Raymanovou krásnou slupkou se skrývá těžký oříšek.

Fakt, že zde máme tu čest s přímým převedením staršího titulu na moderní systémy s sebou bohužel nese nějaké neduhy a stane se tak do značné míry rozhodujícím bodem pro jeho pořízení či nepořízení. A tak úžasná stylizace sice tuto skutečnost dovedně skrývá, nevšimnout si, že grafika nedoznala navýšení rozlišení nicméně jednoduše nelze. Tvůrci se rovněž rozhodli u ovládání původně uzpůsobeného na jednotlivé klávesy využít plynulého virtuálního joysticku. Všemožným přehmatům se proto docela jistě nevyhnete, což platí i pro tlačítka vyhrazená skákání nebo úderu. Existuje možnost to napravit připojením externího gamepadu anebo počkat, až v Ubisoftu rozšíří jinak značně chudé možnosti nastavení hry.

Rayman Classic z toho tedy vychází jako vážně skvělá plošinovka, jejíž hutnou hratelnost ovšem snaha o omlazení balí do ne úplně pohodlného kontextu. Umí to být ohromná zábava i silný nostalgický zážitek, jen už to vinou stáří a rozporuplných technických zásahů neodsýpá ani zdaleka tak pěkně, jak jsme dnes zvyklí.