Ravensword: Shadowlands

Verdikt
79

Ravensword: Shadowlands je splněným snem všech hráčů, kteří touží po populárním Skyrimu do kapsy. A jestliže přivřete oči nad limity mobilních platforem a nudným příběhem, ono rozsáhlé fantasy RPG pod poněkud rozpačitou slupkou opravdu uvidíte.

Další informace

Výrobce: Crescent Moon Games
Vydání: 20. prosince 2012
Štítky: sandbox, otevřený svět, rpg

Volání po zážitku ve stylu nesmírně oblíbené fantasy ságy The Elder Scrolls i na mobilních zařízeních společně s překotným nárůstem výkonu těchto přístrojů neustále rostlo a není proto divu, že se našly všemožné iniciativy se záměrem převést estetiku série na displeje Androidu a iOS. Jediným skutečně zapamatováníhodným pokusem však zůstal titul Ravensword, jehož pokračování z roku 2012 slibovalo stavět na všem, co u uživatelů vždy vyvolávalo pozitivní reakce. Velký otevřený svět, spousta aktivit a obsahu. Jak to dopadlo?

Hne zkraje je třeba říci, že vysoké produkční hodnoty ještě nezaručují povedený scénář. Příběh o vás coby hrdinovi pátrajícím po třech bájných kamenech, které by vám otevřely cestu k legendárnímu meči jménem Ravenswod, zde funguje sotva jako pojivo mezi vašimi jednotlivými akcemi. Hry s otevřeným světem nicméně nedosahují své obliby díky bravurně napsaným dialogům, ale především vlastnosti velkého hřiště a nekončící řady možností. a Shadowland naštěstí pro něj v těchto důležitých prvcích neselhává.


Budete proto pobíhat po relativně velké mapě až po okraj naplněné ústředními i nepovinnými úkoly. Čekají na vás rozmanitá prostředí od zasněžených plání až po vyprahlou poušť. Utkáte se se zástupem nepřátel, narazíte na další postavy. V průběhu hry získané body zkušeností lze v rámci tradičního RPG pojetí přerozdělovat do několika kategorií atributů postavy a vylepšovat tím její sílu, obratnost v magii nebo ineligenci. A pochopitelně se vám bude inventář plnit nový i předměty i zlatem, za nějž na patřičných místech jako hospody anebo obchody obdržíte například lepší zbraně.

Mnohé mobilní hity se většinou přikloní k jedné z možných cest – buď nabízejí zajímavou hratelnost anebo se opírají působivou audiovizuální stránku. Vývojáři z Crescent Moon Games v případě Ravensword: Shadowlands zvládli vyvážit obojí. Hra se i díky pohodlnému ovládání dá hrát po delší dobu a přitom se můžete kochat vcelku hezkou grafikou. V otázce prezentace to ale i v některých případech bolí. Lze narazit na vícero chyb v kódu a ještě víc vyčinit by si tvůrci zasloužili za špatnou orientaci v prostoru. Často je vám řečeno, jak se místo, kam máte vrazit, nazývá, ovšem už ne vždy, kde je nebo jak se tam dostat, čemuž moc nenapomáhá ani absentující nápověda ani vskutku tragicky vymodelovaná minimapa. 


Suma sumárum, Ravensword: Shadowlands se prezentuje tak, jakoby šlo v kontextu kapesního hraní o malou revoluci. A k té má skutečně docela blízko. Hloubku herních mechanik, tunu obsahu, vychytanou fantasy atmosféru i pořádnou porci tvůrčí vize bohužel narušují chybky, které si hra nese z vývoje i prakticky neexistující příběh. Ravensword: Shadowlands má možná trochu štěstí, že pro něj na platformě ani v současné době není v podstatě žádné alternativy. Ne že by i tak nestál za váš čas. Stojí. Vyzkoušejte.