Puzzle Quest 2

Verdikt
80

Velmi kvalitní puzzle hra. V zásadě je to ovšem pouze přeskinovaný první díl, i když s pár změnami a vyváženější hratelností. Pokud jste jedničku nehráli, klidně si k hodnocení ještě nějaké to procento přihoďte.

Mobilní zařízení

AndroidAndroid

Google Play
Koupit

iOS (iPhone, iPad)iOS (iPhone, iPad)

App Store
Koupit

Počítač

WindowsWindows

Steam

Další informace

Výrobce: Infinite Interactive
Vydání: 12. srpna 2010
Štítky: spoj tři, fantasy, logické

Původnímu Puzzle Questu se výtečně podařilo skloubit RPG hru s jednoduchou puzzle hříčkou, díky které vyletěly akcie ústavů pro léčbu závislosti na hrách závratnou rychlostí nahoru. Další díl, s podtitulem Galactrix, svým zpracováním lehče odbočil a jeho kvalita šla maličko dolů. Puzzle Quest 2 se opět vrací k úplně původnímu osvědčenému konceptu. Vrátila se návykovost zpět a stojí nový díl za koupi? 

Puzzle Quest 2 je opět kombinací RPG a chytlavého logického rychlíku. Na první pohled hrajete RPG, řešíte questy, rubete ošklivé skřety, medvědy a podobnou havěť, za zkušeností body levelujete a sbíráte tuny různorodé výbavy. Ovšem namísto klasického rubání je každý souboj nahrazen minihrou, kterou musíte vyhrát.

Tohle se jen tak nezají

Minihry fungují na jednoduchém principu. Na čtvercové mřížce plné různobarevných kuliček vždy prohodíte dvě sousední. Pokud spojíte tři a více stejného druhu, tak kuličky zmizí, seshora spadnou náhodně další. A hráč získá určitý bonus v závislosti na typu spojených kamenů.

Nejčastěji se spojují základní kuličky pěti barev. Každá přidá hráči určitý druh many, za kterou lze na protivníka sesílat kouzla. Spojením lebek nepřítele přímo zraníte. A za spojení kamenů ve tvaru pěsti získáte možnost použít svou zbraň. Pokud jste hráli první díl, tak doplníme, že zcela zmizely kameny přidávající peníze a zkušenostní body. Ty jsou uděleny na konci a přímo v minihře si přivydělat nelze.

S protivníkem se střídáte v tazích a kdo svými kouzly a útoky připraví nepřítele o všechny životy, ten vyhrál. I když je každý souboj v principu stejný, na různé nepřátele platí různé taktiky. Podle toho jaké mají k dispozici kouzla se vyplatí jít po určitých druzích kamenů primárně a naopak se snažit protivníkovi co nejvíce zablokovat určité barvy.

Při hraní narazíte i na pár vedlejších miniher, které slouží například k lootování truhlic s poklady, učení kouzel, vyrážení dveří, páčení zámků apod. Tyto minihry také spočívají ve spojování tří stejných znaků do řady. Ale hrají se pouze v jednom hráči a nepřítelem v nich je omezený počet tahů a různé podmínky vítězství. Například na přesně daných místech musíte odepsat určitý typ kamenů. Nebo máte za úkol odepsat všechny kameny v takovém pořadí, aby na konci nezůstal ani jeden. Vedlejšími minihrami hra docela šetří a dostanete se k nim zřídkakdy. Souboje jsou stále hlavní náplní herní doby.

Herní svět a RPG systém

Čas mimo minihry strávíte procházením dungeonů. Na výběr jsou k dispozici čtyři povolání, každé s trochu jinými statistikami, které lehce modifikují bonusy v soubojích. Oproti prvnímu dílu se hra zaměřila na mnohem menší, detailnější herní svět.

Zatímco v jedničce jste procházeli globální mapu, na jedno kliknutí cestovali mezi městy a jedna minihra znamenala vyplenění celého dungeonu. Tak ve druhém dílu jsou jednotlivé dungeony zpracovány detailně. Plné chodeb a vedlejších místností s nepřáteli. Prolézt jedno patro může zabrat i několik hodin hraní a celá hra má výrazně pomalejší spád. Tentokrát neplníte desítky questů jako na běžícím páse. Ale pouze několik, detailněji.

Celá herní plocha se tak zcvrkla na několik dungeonů a úvodní město, což je trochu škoda. I když si stále zachovává hratelnost, tak ztrácí svou šťávu a hlavně návykovost. Tentokrát již odpadá nebezpečné "ještě jeden quest a jdu spát" až do čtyřech do rána.