Pixel Boy - Lost in the Castle

Verdikt
50

Pixel Boy přináší populárního Sokobana v minimalistickém hávu a pro Nintendo Switch i počítače. Jeho hlavní slabinou je však design úrovní.

Další informace

Výrobce: Appsgears
Vydání: 8. srpna 2023
Štítky: puzzle, logické

Také se vám v noci zdá o přesouvání krabic? Tak teď už bude! V české hře Pixel Boy se stanete nebožákem, který musí uniknout z hradu. A pomohou mu v tom bedny! 

Premisa této hry je snadná a těžce neoriginální. Je to prostě Sokoban, ve kterém musíte přesouvat bedny na správná místa. Vedle zdí a úzkých koridorů tu však najdete i další překážky v podobě děr, ohňů a vražedných bodáků. Spadnete do díry? Je po vás. Stoupnete do ohně? Je po vás. Vlezete na bodáky? Je po vás! Tak to prosím nedělejte. 

Abyste se těmto nástrahám vyhnuli, budete muset využívat onu jednu krabici, kterou máte dotlačit do cíle, ale také další bedny, jenž jen tak postávají okolo. Samozřejmě platí, že co je v jednom levelu pomocníkem, je v tom dalším překážkou. Dvě bedny přimáčknuté k sobě už neodtlačíte, na což si musíte dávat konstantně pozor. 

Rovnou řeknu, že hra má jeden zásadní problém. A tím je design úrovní. Těch problémů bude ještě víc, ale tento mě ihned trknul do očí. V jiných Sokoban hrách mě baví, že jde o jakýsi prostorový puzzle, který musíte vyřešit. Jak se hýbat, kam přesunout krabice apod. Tady víte většinou ihned co je kam potřeba přesunout. Design je zcela průhledný. Větší obtíž vězí v tom, že provést daný plán je úmorné. Úrovně jsou často navržené tak, že vás nutí běhat sem a tam nezáživným bludištěm, musíte opatrně tancovat okolo ohňů a bodláků. Působí to, jako byste museli běhat sem a tam jen proto, aby byla hra delší. 

Menším nedostatkem je, že ovládání není vždy úplně dokonale přesné, což v kombinaci s chybějící možností vrátit se o krok zpět může vést k tomu, že drobnou nešikovností zkazíte průchod úrovní a budete ji muset restartovat. A tím, jak jsou občas průchody úmorné to není fajn pocit. 

Jako poslední slabší stránku vidím samo zpracování. Nemám nic proti pixelartové grafice, když je konzistentní. Jenže hra míchá různé styly i perspektivy. Viz krabice, stěny, schody nebo třeba louče. To na druhou stranu zážitku nijak nutně neubírá, a když se ponoříte do plnění úrovní ani si toho třeba nevšimnete. 

Hru koupíte za 5 € pro STEAM a Nintendo Switch, což sice není mnoho, ale upřímně bych titul viděl raději jako mobilní hříčku, kde jí některá negativa spíše odpustíte. Pro počítače působí tak nějak nepatřičně. Celou ji odehrajete za 3 až 6 hodin a neříkám, že jsem se občas dobře nebavil a hra mě neuměla překvapit. Jen ten celý zážitek kazí zpracování a design úrovní.