Picross 3D Round 2

Verdikt
80

Starý dobrý hlavolamový Picross – nevlastní dítě křížovky, sudoku a omalovánek. Tentokrát ovšem s hezčími výtvory a několika novými nápady, které výrazně prohlubují hratelnost, zábavnost a společně s tím i návykovost.

Další informace

Výrobce: HAL Laboratory
Vydání: 2. prosince 2016
Štítky: hlavolamy, logické

Logická hra Picross představovala jednoduchý, ale geniální vynález. Šlo vlastně o klasickou křížovku, jen jste místo vyplňování písmenek začerňovali políčka. Působilo to spíše jako omalovánka než jako hlavolam, ale nenechte se zmást. Vtip byl v tom, že jste měli vždycky v každém sloupci napsáno, kolik je tam černých políček, a jestli jsou v kuse, nebo rozdělené na několik částí. A to bylo všechno. Kde přesně jsou, na to jste už museli dedukcí přijít sami. A pak někoho napadlo převést tento geniálně jednoduchý a návykový koncept do třech rozměrů. A byl to dobrý nápad. Není nic uspokojivějšího než z kvádru složeného z očíslovaných kostiček vyzobávat nepotřebné dílky, aby tam nakonec zůstala nějaká „socha“. Bylo to jednoduché. Picross 3D Round 2 tento koncept rozvíjí, ale navrch samozřejmě přichází s něčím novým – opět jde o trefu do černého, respektive v tomto případě spíše barevného. 

A znova! 

Zatímco v minulých Picross hrách jste jen obarvovali nebo vyhazovali kostičky, tady máte navíc na vybranou ze dvou barev. Z oranžové a modré. Ta modrá je klasická – prostě normální kostičky. Zato oranžové, pokud se vám podaří správně udělat celý řádek, naberou naprosto libovolný tvar. Díky tomu je možné vytvářet mnohem komplikovanější stavby. A mnohem hezčí, samozřejmě.

Hlavně díky tomuhle rozdělení vznikají nové problémy, nové způsoby řešení a také víc možností, jak se uklepnout a získat trestný bod. Naštěstí není Picross 3D Round 2 tak nemilosrdná jako jednička a zmíněná ukliknutí vám jen seberou body v závěrečném výpočtu. Samozřejmě až na speciální mise, které jsou na tomhle postavené, takže každá chyba znamená restart.

Úkoly jsou řazené do tematických knih, obvykle po pěti. A postupně se vám otvírají další. Časem narazíte i na pomůcky a tipy, na luštění na čas nebo na několik staveb, ze kterých si postupně vybudujete něco obřího. Můžete si nastavit obtížnost, což je hodně příjemné – ovšem bacha. Další levely se vám otvírají třeba i za to, že uděláte tolik a tolik misí na nějakou z náročnějších obtížností. Takže pokud se budete flákat a hrát na jistotu, moc bodů nenahrabete.

Chce to čas 

Může se stát, že zpočátku budete ze všech novinek i z poněkud komplikovaného ovládání zmatení. Budete mít pocit, že jde o totální chaos. Člověk si ovšem rychle zvykne a za chvíli už se střídají modré a oranžové barvy tak divoce, že to vypadá jako při rvačce ODS s ČSSD.

V té chvíli vám také dojde, jaké možnosti tahle barevná kombinace skýtá. A teď ani nemyslím to, že modrá a oranžová jsou oblíbené barvy tvůrců filmových plakátů, ale spíš že dvojbarevnost obrovsky prohlubuje dedukční možnosti.

Pokud vám svislý pruh hlásí, že celý sloupec může být pouze oranžový, a vodorovný vykřikuje svou příslušnost k modré, je vám jasné, že to místo, kde se střetávají, musí být prázdné.  Tahle vylučovací metoda, kdy si označíte všechny bloky, co mohou mít jednu barvu, je často jedinou šancí, jak se dostat dál.

Picross 3D Round 2 vypadá na první pohled mnohem složitější, ale rychle se do něj dostanete a brzy si uvědomíte, co je na něm nejhorší – jak je neskutečně návykový, a krátký jen na první pohled. To se člověk rozhodne, že si udělá jeden rébus... pak ještě jeden... no, tak už dorazí celý ten level... a než se nadějete, uplynul týden a vám odumřely dolní končetiny.

Jasně, je to pořád to samé, nečekejte žádné zásadní změny – ale pokud chcete příjemnou logickou zábavu, asi těžko narazíte na něco lepšího. Jen doporučujeme vypnout hudbu. Každý level má jednu skladbu, která hraje pořád dokola, a pokud se u nějakého úkolu zaseknete, tak z toho za chvíli začnete lézt po zdi.