Overwatch 2

Verdikt

Blizzard si s druhým dílem Overwatche míní dát na čas - tvůrci slibují i radikálnější změny, než je jen drobná změna grafické podoby

Počítač

WindowsWindows

Nedostupné

Konzole

PlayStation 5PlayStation 5

Nedostupné

Xbox Series XXbox Series X

Nedostupné

Další informace

Výrobce: Blizzard Entertainment
Štítky: střílečka, multiplayer, akční

Během úvodního večera víkendové akce BlizzConline na Overwatch 2 nedošlo, místo toho dostalo přednost Diablo, Hearthstone či datadisk k World of Warcraft, The Burning Crusade. V průběhu víkendu se ale ke slovu dostalo i pokračování populární týmové střílečky. Jak už naznačovaly drby ze začátku února, Overwatch 2 nedostal žádné konkrétní datum vydání a letos opravdu nevyjde.

Jako náplast na smutek Blizzard fanouškům předhodil několik různorodých videí. Návodem, jak si nakreslit Tracer nebo Zenyattu, se asi nemusíme příliš zatěžovat (sledovat ho můžete tady). Skoro dvacetiminutové povídání o skládání soundtracku je sice zajímavé, ale na druhou stranu celkem nicneříkající, navíc zrovna hudba je ta složka, která v případě Overwatche snad nikdy nezklame.

Fanoušky tak patrně nejvíc zaujme téměř čtyřicetiminutovka, kde se tým rozpovídal o novém obsahu – mapách, podobě hrdinů, zkrátka o změnách. Co se týče nových map, ve videu se objevují dvě – jedna v Římě s novým módem Push, jedna na Manhattanu v New Yorku, což je klasický dvoufázový Payload. 

Změny na primárních skinech různých postav jsou prakticky nepostřehnutelné. Třeba takový pistolník McCree, ten má delší vous. Pharah zase dostala průhledné hledí, no a Reaper má místo bílé masky stříbrnou. Asi nejvýraznější proměnou prošla Widowmaker, která si nově zaplétá cop a její outfit má být „kyberpunkovější“.

Tvůrčí tým se absenci výrazných změn vždy snažil nějak okecat, třeba tím, že do ikonického vzhledu je těžké zasahovat, případně že vlastně žádné změny dělat nechtěl, ale proč na ně v tom případě poutat pozornost?

Pozornost se dostala také nové hrdince Sojourn. Kanaďanka s kybernetickými implantáty v mozku má ve svém arzenálu nadupané elektromagnetické dělo a má prý potenciál stát se oblíbenkyní všech, kdo umějí dobře mířit. Z videa se dá vypozorovat, že má momentálně dvě různé ultimátní schopnosti, ale nic moc dalšího o jejím herním stylu zatím nevíme.

Blizzard krátce ukázal také novou verzi systému progrese v kooperativním režimu, který pracuje s talenty hrdinů. Díky němu budete moct se stejnou postavou hrát různým stylem, každý z hrdinů má samozřejmě odlišný strom talentů.

K úplným novinkám patří příběhové a hrdinské mise. Vývojářský tým říká, že se s nimi chce vyhnout grindu, takže cílem je vytvořit klidně stovky malých výzev, které hráči mohou plnit stylem PvE i PvP. V příběhové části budete pátrat po tom, kdo stojí za druhým povstáním Omniků. Každá z příběhových misí má úvodní a závěrečný filmeček, přičemž během hraní dokonce dojde i na větvené dialogy, kde záleží na kombinaci hrdinů, které máte zrovna v partě.

Různých menších změn mají doznat existující mapy, kam se tvůrci snaží přidat různé drobné detaily typu písečná bouře v Temple of Anubis či nová ulička za předtím zavřenou bránou na King’s Row.

Podle hlavního designéra Overwatche Jeffa Kaplana není nic nemožné, a protože Blizzard chce, aby Overwatch 2 byl opravdu pokračováním jedničky, nikoliv jen dodatkem, nebojí se dělat i radikální změny, ačkoliv tomu zatím oznámené proměny příliš nenasvědčují. Hráči prvního dílu koneckonců budou moct hrát na sdílených mapách se spoluhráči ze dvojky.

Overwatch 2 vyjde nejdříve v roce 2022 na PC a konzole.