Nighthawks: The Vampire RPG

Verdikt

Upírské dobrodružství, za kterým stojí tak zvučná jména, že si zkrátka zaslouží pozornost už z principu. Přesné datum vydání zatím neznáme, ale pravděpodobně se bude jednat o rok 2020.

Další informace

Výrobce: Wadjet Eye Games
Štítky: upíři, indie hra, adventura, rpg

Kolikrát už zavládl v herní komunitě konsenzus, že je nějaký žánr mrtvý? Potkalo to snad všechny. Momentálně klademe věnce a utíráme slzy u náhrobku klasických realtimových strategií, ale před pár lety se podobně oplakávaly třeba krokovací dungeony. Jenže stačil jeden nenápadný Grimrock a zdánlivý nebožtík zase tancuje skočnou (nebo spíš kročnou) po hřbitově.

Stejně tak by sousloví „textové RPG“ ještě celkem nedávno vyvolalo spíše úsměvy či pozdvižená obočí, ale opět stačilo několik odvážlivců a takřka gamebookové hraní skrze textové volby se najednou nejeví jako tak podivná záležitost. Protože už zkrátka ze zkušenosti víme, že to může velmi dobře fungovat. O tuto znalost se velkou měrou zasloužila Sunless Sea, fantastická, temně zasněná, úžasně napsaná rogue-like námořní balada.

Pokud bychom nově oznámené textové RPG Nighthawks uvedli jako „indie gamebook s upíry“, asi vás to z křesla nevymrští, ale když představení upravíme na „indie gamebook s upíry a RPG prvky, pro který píše texty jeden z autorů Sunless Sea“, už si to trochu zrychleného tepu zaslouží.

Jak jsme nedávno psali v upírském tématu, krvesajských her vychází pomálu, Nighthawks je tedy třeba pochválit rovnou i za tematiku. Hlavním lákadlem ovšem bude bezpochyby čtení. Hra vás bude lapat do svých verbálních vírů a malovat slovní obrazy zarámované velkoměstem, kde upíři žijí společně s lidmi. Drsně krásné prostředí zahalené do tajemné i útulné noci, řada nebezpečných postav i příběhových nástrah... a samozřejmě krev. S nořením tesáků do hrdel se ve hře pochopitelně pracovat bude, však je to přeci upírské dobrodružství.

Dojde i souboje, ačkoliv zatím není úplně jasné, zda se i ony budou řešit čistě slovně a výsledek bude ovlivněn třeba hodnotami vašich statistik, či vás hra nechá bojovat nějakou aktivnější formou. Upřímně, vůbec by nevadilo, kdyby opravdu vše probíhalo v textu, protože akční boje bývají často nejslabším prvkem podobných her. Však vzpomeňte třeba na indickou výpravu Kim, která se skvěle četla, ale ze střílení měl jeden chuť si zlámat ruce.

Sečteno a podtrženo, Nighthawks zní trochu jako Fallen London, webovka, na které tvůrci Sunless Sea začínali, jen v kondenzovanější formě a s větším zaměřením na příběh. Upírská slovem jiskřící urban fantasy, jejíž tvůrci navíc přiznávají inspiraci v Bloodlines, Falloutu a také třeba Quest for Glory. Což vůbec nezní špatně. Hra by měla vyjít v roce 2020 na počítače, později nejspíš i v mobilní verzi.