Mortal Kombat Vita

Verdikt
70

Povedený port, který funguje tak, jak má. Jelikož jde o port kompletní edice posledního dílu z konzolí, najdete tu všechna DLC a výsledkem je velmi dobrá bojovka pro relaxaci na cestách.

Další informace

Výrobce: NetherRealm Studios
Vydání: 3. května 2012
Štítky: bojová, bojovka, akční

Ono není zas tolik věcí, o kterých se lze zmínit, pokud hra něčím neexceluje, nevyniká, nepřináší něco nového, nebo se na ní naopak něco totálně nepokazilo. Příběh je tu ještě zbytečnější, než u porna. A Mortal Kombat Vita je prostě port posledního Mortal Kombat dílu s několika menšími bonusy a jednou nepříjemnou změnou. I když, menšími... V rámci Vita portu hry dostanete všechna DLC včetně bonusových bojovníků a to rozhodně není špatná výslužka.

Onou nepříjemností je grafické zpracování. Mimo boj, v němž se vše hýbe, jak má a nic vás nemlátí do očí (tedy vás přímo, vaše herní alter ego s nejvyšší pravděpodobností něco do očí mlátí), vypadá hra otřesně. Ona by vypadala otřesně a hnusně i na PSP, ale prezentovat se tímhle na PS Vita, to je na vhození jednoho z tvůrců do bazénku s kyselinou. Pro výstrahu za tenhle neomalený downgrade. Celému příběhovému módu to tak dodává ještě větší punc trapnosti, ale tohle prostě k Mortal Kombat patří a zrovna za příběh jej cupovat určitě nejde.

A ani jinak jej cupovat nejde, protože vše se hraje... nu, jako ten starý Mortal Kombat. Vše je stejně krvavé, postavy působí dvourozměrně a papundeklově, efekty jsou absurdní a zábavné, je zde i ten nový rentgenový mód, který ukazuje, co jste přesně protivníkovi způsobili. Platí, že od Mortal Kombat z roku 2011 se nic nezměnilo. Vlastně skoro, PS Vita nemá triggery, takže supluje tuhle funkci druhým analogem. U komb to nějak nevadí, ale přehazování bojovníků v módu Tag Team to docela fatálně znesnadňuje.

A pěkně pomalu, á dva tři, buch dva tři...

Ovládání je uživatelsky vstřícné. Hra vás nenutí být hardcore bojovkářem, abyste vymačkali i složitá komba za dobu mrknutí hyperaktivní fretky na speedu.

Když odhlédneme od klasického příběhového módu, kde střídáte bojovníky podle tempa vyprávění, a klasického versus módu, je tu vlastně celá škála z konzolové verze. Hodně návykový je Challenge Tower, který byl navíc ozvláštněn o minihry, které vyplývají ze schopností Vity. Většinou používáte touchscreen, občas pohybový senzor, ale celkově nejde o nic, co by vás uchvátilo, ale ani nějak otravovalo.

Staronový pach krve a kyseliny

Podtrženo, sečteno, pokud máte PS Vita a máte rádi bojovky, asi není důvod, proč Mortal Kombat nepořídit. Není to žádný zázrak, do kterého byste se zamilovali jako do Tekkena na PSP, ale je to pořád ten starý dobrý Mortal Kombat se vším, co k němu náleží. Nechybí mu punc braku, lacinosti, absurdity, ale i návykovosti a odpadního romantického dramatu, které se odehrává na pozadí brutálních bojů. No a Shao Kahn je pořád stejný podvodník, který vás vždy vytočí do běla (pozor, neházet, tohle není gamepad, ale sakra drahá hračka).

19. února 2016, 16:05