Monster Hunter Tri

Verdikt
84

Monster Hunter Tri je velmi komplexní hrou, která má kvalitu nejen v porovnání s ostatními Wii tituly, ale napříč všemi konzolemi. Zabaví vás na dlouhé hodiny nejen při hraní po síti, ale i lokálně. Vyžaduje od hráče soustředění před lovem, trpělivost při něm, a nabízí pocit zadostiučinění po každém úspěšném. Pro jakéhokoli alespoň trochu zkušenějšího Wii hráče povinnost, pro ostatní možná důvod, proč dát konzoli od Nintenda šanci, protože na téhle hře nenajdete téměř žádné zápory. Vylepšený port na Wii U a 3DS se prodává pod názvem Ultimate.

Další informace

Výrobce: Capcom
Vydání: 23. dubna 2010
Štítky: fantasy, akční, rpg, strategie

Osudy herních titulů jsou často nevyzpytatelné. Zapeklitý byl i start Monster Hunter Tri. Původně ohlášen na Playstation 3, aby byl později téměř bez vysvětlení připravován pro Nintendo Wii. Už první díly si získaly oblibu, ale hlavně v Japonsku, kde dodnes běží online podpora původní hry. Proto je s podivem, jak se nakonec povedlo zaujmout nejen evropské, ale zejména velmi specifické Wii publikum.

Monster Hunter Tri se nedá jednoduše zaškatulkovat do jednoho ze známých žánrů. Blízko má k RPG, nicméně poměrně akčnímu, s důrazem na management surovin a trochu strategie. Rozhodně ovšem není obdařen zajímavým příběhem, ten naopak v podstatě chybí. A to přesto, že je hra plná velmi pěkných renderovaných filmečků. Zápletka se má asi tak, že se jako mladý lovec objevíte v malé vesnici, kde následně vypukne zemětřesení. Vy se vesnici snažíte pomocí shánění surovin obnovit a zároveň se zavděčit lovecké guildě.

Křivka učení

První půlhodinu jen chodíte po vesnici, mluvíte s jejími občany a prozkoumáváte možnosti, které vám nabízejí. Zpočátku jich je tolik, že nevíte, kde vám hlava stojí. Ale to je v pořádku, stejně se cítí každý nováček ve světě Monster Hunter Tri. I proto se učení hry protáhne z běžných několika minut na hodiny. Než vám postavy postupně vysvětlí veškeré spojitosti, uběhne hodně vody.

Jakmile si popovídáte s osadníky, zjistíte, že nejprve je nutné obnovit tábor lovců, který vám posléze umožní plnit úkoly pro loveckou guildu. Vycházíte proto z vesnice a rozhlížíte se kolem. Ze stojanu vyndáte louč, na louce za plotem seberete první byliny a houby, sejdete po cestě do údolíčka s jezírkem, u kterého se klidně pasou jakýsi obrovští dinosauři. Tasíte meč a vrháte se na tuny živého masa. Tenhle první druh se moc nebrání a po chvíli už se svíjí ve smrtelné křeči. Do pochvy zasunete ostří, vyndáte malou dýku a z potvory začnete porcovat suroviny. Syrové maso, kosti, vnitřnosti.

Jen různých druhů hub je kolem deseti, různých částí monster rozhodně přes stovku. Každá surovina, kterou najdete, naporcujete z kořisti nebo vydolujete pomocí hornického náčiní, má svou cenu a jde prodat. Není to však záhodno, protože většina materiálu se dá využít mnohem lépe. Za prvé jej můžete sami kombinovat a třeba z koření a modrých hub vyrobíte ozdravující nápoj. Když ho smícháte s medem, vznikne jeho silnější varianta. Těžko odhadnout, kolik kombinací různých přísad ve hře existuje a už vůbec se točí hlava z toho, kolik výrobků z nich dokážete získat.

Ostatní suroviny, hlavně ty, jež po zdárném stažení získáváte z monster, je dobré předat kováři a ten z nich vyrobí zbraně, brnění nebo dekorace. Ty mají podobu drahokamů, obdařují vás různými vlastnostmi a umísťují se do obou zbraní i brnění. Kovář umí vybavení i vylepšovat, ale záhy pochopíte, že abyste dosáhli na účinnější kousky, je potřeba zabíjet velmi odolné potvory.

Jakmile obnovíte dodáním určitých surovin obyvatelům vesnice loveckou základnu, nastupuje povinnost plnit úkoly pro guildu. V praxi to funguje tak, že jsou úkoly rozděleny do šesti úrovní a každá z nich obsahuje mezi pěti až deseti zadáními, které se odehrávají ve specifickém podnebí. Většina úkolů má i vedlejší cíle, které vám k hlavní odměně přidají občas velmi zajímavé bonusy. Navíc lze po splnění menšího úkolu zajít zpět do lovecké základny a doplnit určité vybavení, které se může hodit i ke splnění hlavní mise.

Finální zadání ze skupiny je vždy nejtěžší a potkáváte se v něm s jednou z obřích potvor. Na první úrovni je to Great Jaggi, což je variace na Tyranosaura. Ten je obklopen menšími soukmenovci, které dokáže přilákat specifickým řevem. Dalším je jakýsi drak aneb Qurupeco, který umí imitovat Great Jaggi a rovněž přivolat malé sauříky. Nicméně se mu občas povede zavolat i toho velkého, který to ovšem špatně nese a na draka útočí.

Lovecký tanec

Každá potvora má svůj vzorec chování a pro úspěšný lov je nutné její pohyb, útoky i slabé stránky pečlivě prostudovat. Bezhlavé útočení má totiž jediný výsledek – smrt. Bitvy s těmito většími potvorami jsou doslova epické a trvají dvacet nebo i čtyřicet minut. A to máte někdy za úkol je chytit živé! To už si musíte všímat i takových věcí, jako že potvora kulhá. Nebo si musíte oběť například označit, abyste ji dokázali vystopovat v momentě, kdy se rozhodne vzít do zaječích. Podobných maličkostí, na které je nutné si dávat pozor, je ve hře obrovské množství a ačkoliv je základní koncept jednoduchý, hra má neskutečné množství variací.

V potaz je nutné brát nejen samotné potvory, ale i okolí a vybavení. Například na poušti, pokud nevypijete ten správný nápoj, se můžete ve dne uvařit k smrti. Pod vodou je potřeba dávat pozor na zásobu kyslíku a také na to, že vám asi moc nepomohou zbraně s ohnivým útokem. Před každým větším lovem je dobré si prostudovat všechny okolnosti, které mohou nastat a dle toho se vyzbrojit a vybavit. Což může občas zabrat stejně dlouho, jako lov samotný. A nesmíte samozřejmě zapomenout, že při lovu pořádně vyhládne a je nutné si vzít jídlo. Nebo protilátky, kdyby vás nějaká potvora otrávila.

Mezi úkoly se navíc staráte o farmu, rybáře a obchodujete s námořníky, kteří vozí zboží z dalekých zemí. První dvě jmenované instituce se vám za péči, kterou jim projevujete, odvděčí zbožím, jež dokáží vypěstovat či vylovit z moře. Jen musíte někdy nechat úkolů pro guildu, jít na lov jen tak a suroviny věnovat farmáři a rybáři. Obchodník vám pak za vzácné předměty, které v divočině poznáte podle zlatavých světlušek létajících kolem, prodá hodně potřebné vybavení. Například Book of Combination, která vám pomůže s vyráběním předmětů nebo dvojité barbeque, z něhož na cestách vyrobíte více jídla.

Parádní je orchestrální hudba, která se mění podle vývoje lovu. Malou vadou na kráse je rozkouskování jednotlivých map na malé části. Při přechodu mezi nimi je nutné skousnout neustálé nahrávání, které ale naštěstí netrvá déle než tři až pět vteřin. A to je dobrý kompromis mezi vizuální kvalitou a výkonem Wii.

20. dubna 2010, 00:00