Merge Dungeon
Hra vypadá stylově, ale po stránce hratelnosti vás spíše zklame. Víc než repetitivní spojování předmětů nenabídne. Pokud však hledáte něco oddechového s fantasy tématikou, zkuste dát Merge Dungeon šanci.
Další informace
Výrobce: | NANOO COMPANY Inc. |
Vydání: | 26. července 2020 |
Štítky: | fantasy, dungeon, mobilní hry, rpg |
Procházení kobek a bojování s příšerami v podzemí už dávno neznamená nějakou konkrétní hratelnost, třeba akční RPG, ale je pouhým tématem, na které autoři zvládnou nalepit celkem cokoliv. To je případ i hry Merge Dungeon.
Začnete se třemi bojovníky, kteří prochází jeskyně plné nepřátel. Vy v rámci bojování nemusíte dělat vůbec nic. Čas od času můžete využít jednu ze speciálních schopností, ale tím to hasne. Vaším skutečným úkolem je správa inventáře. Každá postava sbírá vlastní předměty. Hlavně však používáte manu k vyrábění nových. A právě odsud pochází název hry a jediný zajímavý trik, který tu na vás při hraní čeká.
Vyrobený předmět má úroveň 1, pro válečníka to bude sekyra. Když vezmete dvě sekyry a spojíte je, stane se z nich jeden předmět úrovně 2, tedy štít. Dva štíty vytvoří helmu, dvě helmy brnění, pak následuje přívěšek, a nakonec je prsten. Vaším úkolem je tedy pálit manu, spojovat předměty a vybavit hrdinu nejlepším možným vybavením. Každý vyrobený předmět má přiděleny náhodné statistiky, takže je nutné vybavení neustále porovnávat.
Tento proces opakujete pro všechny tři hrdiny. Ti si časem odemykají nové schopnosti, jejich užití vás ale stojí manu, kterou si spíš chcete schovávat pro vyrábění předmětů. Získané peníze investujete do zvětšení místa v inventáři, který vás jinak dosti limituje. Za prémiové drahokamy zase zrychlujete zisk many.
O ničem se příliš nerozhodujete, na bojování máte jen nepatrný vliv. Nejprve jsem myslel, že bude hratelnost připomínat hry „spoj-tři“, kde jste spojováním kamenů prováděli útoky. Nic takového tu není, jen zdlouhavá práce se spojováním předmětů, která ani nenabízí žádný puzzle, žádnou skrytou hádanku, žádnou minihru, kterou by bylo třeba ovládnout. Je to jak práce u výkopu nebo v McDonald's, po krátkém tréninku to zvládne každý.
Naopak pochválit musím vizuální styl, který se inspiruje u Darkest Dungeon. Zároveň hra umí přitáhnout, a pokud ji jednou zapnete, na chvíli vás její monotónnost pohltí. Právě proto, že neustále postupujete vpřed. Po prvním zapnutí se mi otevřela v čínštině a změnu jazyka mi hra umožnila až po přeskočení tutoriálu. To trochu zamrzí, ale zase tu není nic, co byste logicky neodvodili.