Memoriapolis

Verdikt

Moderní pohledné budovatelské strategie mají novou konkurenci - antické stavění Memoriapolis se nebojí škály ani detailu a vypadá zatím velice slibně. Hra by koncem srpna měla vstoupit do předběžného přístupu.

Další informace

Výrobce: 5PM Studio
Štítky: budovatelská, strategie

Jak se tvoří fantasticky autentické středověké město, nedávno ukázala budovatelská strategie Manor Lords. Vyzvat se ji ale brzy chystá Memoriapolis. Ta jde na věci trochu jinak – nemůžete se zablácenými uličkami vaší vísky procházet, stejně jako jde stranou válečnictví. Na druhé straně Memoriapolis nabídne organický vývoj metropole v průběhu čtyř věků, které se rozpínají napříč 2500 lety.

Od antiky po osvícenství. Historická cesta je dlouhá a čekají vás na ní milníky, které zásadně ovlivní tvar a kulturu města. Samozřejmě bude nutné starat se o dostatek zásob pro obyvatele, bránit se před nebezpečím zvenku i zevnitř a stavět masivní monumenty, které zanechají vaši stopu v učebnicích dějepisu.

Vtip je ale v tom, že vy nad každou budovou nemáte úplnou kontrolu a nepostavíte si ji, kde se vám zachce. Město se rozpíná organicky a stejně jako silnice jej řídí unikátní algoritmus, jež dává vzniknout autentickým zástavbám. Vznikají čtvrti, pole, stezky... A to podle toho, jak je obyvatelé potřebují a využívají.

Nemusíte ale mít strach, že byste jen seděli na židli a pasivně sledovali, jak město roste. Na vašich bedrech bude pořád ležet spousta rozhodnutí. Můžete vydávat výnosy, určit kulturní směřování metropole, stejně jako se budete potýkat s různými náhodnými událostmi – třeba morem, požárem nebo vzpourami.

Každé město pak mohou zdobit i skutečné historické monumenty. Ty se budou lišit zvolenou kulturou, aby v zástavbě nepůsobily jako pěst na oko. Můžete zbudovat Alexandrijskou knihovnu, Windsorský hrad, šikmou věž v Pise nebo zámek ve Versailles.

Memoriapolis vychází 29. srpna v předběžném přístupu, kde si pobude zhruba čtyři měsíce. V early accessu budou k dispozici dvě éry: antika a středověk.