Mars: Mars
Mars: Mars je velmi solidní arkáda o poletování s astronautem. Dobře vybalancovaná, přístupná, po čase ovšem začne nudit.
Další informace
Výrobce: | Pomelo Games |
Vydání: | 10. srpna 2016 |
Štítky: | arkáda, platby uvnitř hry, zdarma, explorativní, mobilní hry |
Povrch Marsu dodnes ukrývá mnohá tajemství, která čekají na své odhalení. S arkádou Mars: Mars... na žádná sice nenarazíte, zato se nicméně solidně pobavíte. Hra vás pasuje do role astronauta, pověsí vám na záda jetpack a pošle vás poskakovat po plošinkách Marsu. Klepněte prstem na levou stanu displeje, trysky zaberou a postava se rozletí doprava, klepněte napravo a následuje pohyb na opačnou stranu. Zaměstnejte obě strany naráz, ke slovu se přihlásí všechny trysky najednou a poletucha začne ladně přistávat.
Mars: Mars se takto vyřešeným pohybovým setem snaží hráče popostrčit k opatrnosti. Základ místní hratelnosti spočívá v odstrčení se od jedné platformy, citlivém nastavení do polohy a jemným přistáním na další plošině. Špatný odhad či příliš vysoká rychlost znamená drsné setkání s povrchem planety a návrat o krok nazpět.
S každým dalším skokem obdržíte coby hráč omezené množství paliva, které lze pro daný pokus zužitkovat. Je třeba s ním nakládat nanejvýš šetřivě a tahle strategie často vede k napínavým momentům. Je rovněž sympatické, že každý skok se stává překážkou sám o sobě. Velmi rychle se vám totiž postaví do cesty terénní nerovnosti, průrvy, pružné předměty, které vás vymrští, ale třeba i černé díry. Poutavost konceptu ještě zvyšuje uvědomění, že Mars: Mars nechybí ani pokročilejší techniky. Pokud se vám například podaří přelétnout přes sérii platforem bez nárazu, čeká vás vyšší bodové ohodnocení a více zlaťáků do kapsy.
A zlaťáky se vždy hodí, protože jednu z velikých devíz hry obstarává poměrně překvapivý element – 32 odemykatelných postav a nová prostředí. Nejedná se jen o ryze kosmetickou úpravu, změnou si projde jak hlavní hrdina a jeho jetpack, tak pozadí a zvukové efekty. Přídavný obsah dokáže udržet hru po prodloužený čas svěží. Můžete se podívat pod vodní hladinu, do starověkého Egypta nebo třeba do posprejované městské zástavby.
Škoda jen, že se s přenosem do jiných míst nekoná také nějaká proměna herní náplně. Ta totiž zůstává neměnná a nevyhnutelně ji tudíž pronásleduje stereotyp, který se po nějaké době projeví. Možná že kdyby tvůrci tolik nelpěli na prověřených mechanismech a pokusili se o radikálnější řez napříč hratelností, hře by to prospělo.
Navzdory vytýkané obyčejnosti ale není obtížné dál v Mars: Mars poskakovat z plošinky na plošinku a užívat si to. Tohle je stále dobrá, hezká a intuitivní hříčka, do níž se lehce proniká a která vás u sebe chvíli udrží.