Legend of Hero Tonma

Verdikt
75

Záchrana princezny ze staré školy, jak má být. Příšerně těžká arkáda, která zprostředkuje přepychový nostalgický výlet. Připravte si pevné nervy a směle do toho.

Další informace

Výrobce: Irem
Vydání: 12. června 1989
Štítky: arkáda, zdarma, fantasy, plošinovka, staré pecky, online hry, online

Vzpomínáte na maringotky s hracími automaty na poutích? Tedy, ne automaty, které můžete dnes potkat v nálevnách, a lákají vás blikáním a cinkáním na falešnou možnost zbohatnutí. Máme na mysli arkády, obrovské bedny s hrami, u kterých se člověk mohl rozčílit a nasypat do nich celé kapesné, protože nenasytné mašiny si většinou cenily každou sadu hrdinových životů na jednu skutečnou minci.

Význam slova arkáda v herním odvětví se postupem času posunul. Dnes známe arkádovitou hratelnost a za arkádu označujeme každou druhou akční plošinovku. Prapůvodně se ale jedná právě o hry, které vznikaly pro výše připomenuté hrací automaty. Legend of Hero Tonma je arkádou v původním slova smyslu (ačkoliv se později dočkala i konverzí na domácí systémy). A je to na ní znát.

Zejména tedy na obtížnosti. Hra vás bude zabíjet, bude vás zabíjet často, ráda a nezřídka i rovnou neférově. Dá se to pochopit, tvůrci potřebovali vydělat, a čím víckrát hráč zemřel, tím větší tendence měl sypat do automatu víc mincí. Dnes už se naštěstí obejdete bez nich, protože hra je k dipozici v prohlížečovém emulátoru, a tedy samozřejmě zdarma, ale obtížnost ze staré školy zůstává.

Pokud své nervy obrníte obalem z karbon-titanové slitiny, dostane se vám krásný nostalgický výlet. Hra je naprosto klasická plošinovka, musíte tedy doskákat na konec úrovně, cestou se nenechat zabít, a závěrem porazit bosse, což vám zpřístupní další kolo.

Upřímně, netrvalo by to ani moc dlouho a našli byste plošinovky s objektivně lepší výpravou či kvalitou obsahu, ale... Ty vzpomínky, že. O ty tu jde především. Legend of Hero Tonma je výletem do doby, kdy se člověk ještě těšil na Vánoce, kdy rozmazaná bitmapa na pozadí úrovně slibovala netušená tajemství, kdy byly barvy živější, vůně intenzivnější a zážitky bezprostřednější. Kdo ví, třeba na vás zrovna tahle hra bude působit také právě tak. Za zkoušku nakonec nedáte nic, jen trochu času.