Lara Croft: Relic Run

Verdikt
55

Nekonečná běhačka s estetikou Tomb Raidera a Larou Croft v ústřední roli. Sem tam narazíte na nové nápady, jinak se ale jedná o šablonovitou hratelnost toho nejhrubšího zrna.

Mobilní zařízení

AndroidAndroid

Google Play
Stáhnout

iOS (iPhone, iPad)iOS (iPhone, iPad)

App Store
Stáhnout

Windows PhoneWindows Phone

Microsoft Store
Stáhnout

Další informace

Výrobce: Square Enix
Vydání: 28. května 2015
Štítky: platby uvnitř hry, zdarma, endless runner

Co vznikne, když pravidla populárních endless runner her zabalíte do kabátku slavné archeoložky? Přeci Lara Croft: Relic Run. Na každý pád zajímavý projekt, bohužel autoři ze studia Square Enix, kteří jsou za tenhle balíček zodpovědní, dovnitř taky zapomněli přidat správná tvůrčí rozhodnutí, jež by hot po herní stránce někam smysluplně posouvala.

Považte, od roky staré formule nastavené zakladatelem žánru Temple Runem se toho zde událo jen málo. O běh hrdinky je postaráno, tahy do stran měníte jednu ze tří dostupných drah, směrem nahoru skáčete, gestem dolů Laru přivedete ke skluzu. Je sympatické, že se Relic Run pokouší alespoň o drobná osvěžení. Všechna ta salta, zpomalení, parkourové skoky anebo vertikální přeběhnutí po zdi jsou však prezentovány jako neinteraktivní chvilky, na něž se zpočátku dobře dívá, popadesáté nicméně už ne.

Skutečnou sílu tak hra demonstruje převážně jen v hezky vypadajících prostředích a zejména v aktivitách, jimiž se zde ředí základní hratelnost. Čas od času dostanete do ruky zbraň a musíte zneškodnit nepřátelské ještěry, kteří si skrývají v pralesních ruinách, někdy se úroveň překlopí a je třeba na laně zavěšenou Laru navigovat přes překážky, jindy se zase v adrenalinové honičce utíká před tyranosaurem. Takových situací pochopitelně existuje omezené množství, společně s lehce uchopitelným ovládáním a pěkně zpracovanými kulisami však dokáží vytvořit solidní zábavu. Váš čas u hry dost možná dokáže prodloužit i systém vylepšování postavy hlavní hrdinky a bonusy rozseté porůznu po cestě.


Šlo by tak i o slušnou kratochvíli, nebýt dvou zcela zásadních překážek. Předně, Lara Croft: Relic Run se prezentuje ve stylu endless runner a také tak zkraje své životnosti fungovala. Nově však byla rozkouskována do misí o triviálních zadáních s jepičím životem. Úplně to tak rozbíjí dosud vyladěné tempo hry, protože není nic otravnějšího než co dvě minuty vyskakovat a zase vstupovat do nových misí. Druhý zásadní problém spočívá v usedlosti hry. Ano, vizuálně se autoři snaží o vyčlenění, funkčně jde ale o náplň, kterou jsme všichni v bleděmodrém viděli už nesčetněkrát a atraktivněji. 

Relic Run nemálo připomíná své velké sestřičky ze série Tomb Raider. Je to do velké míry recyklát, jemuž sice nechybí vysoké produkční hodnoty a známý svět, díky čemuž na první pohled vypadá k světu. Jestli to je to, co hledáte, tak hurá a díky bohu za zajímavé akční předěly mezi běháním. Jestliže však hledáte gejzíry nápaditosti anebo prostě jen dobrou hru snažící se aspoň něčím zaujmout, jste na špatné adrese.