Jupiter Hell

Verdikt

Hra, která vám ukáže, že i zdánlivě nesloučitelné přístupy, jakými jsou tahová strategie a brutální akce, dohromady můžou fungovat. Hra je v programu předběžného přístupu, ale již brzy (5. srpna) vyjde v plné verzi.

Počítač

Další informace

Výrobce: ChaosForge
Štítky: tahová, sci-fi, akční, strategie

Pokud byste chtěli hledat kořeny nápadu na roguelike tahový Doom, museli byste se vrátit téměř dvě dekády do minulosti. Tým ChaosForge již v roce 2002 přišel s fanouškovskou hrou Doom, the Roguelike, kterou posléze přejmenoval na DoomRL a nakonec kvůli hrozícímu soudu ze strany Zenimaxu na DRL. Na základech tohoto projektu poté začala vznikat nová hra zvaná Jupiter Hell, ve které je Doom stále dobře patrný, ale nikdo na to už nemůže říct ani popel.

Jupiter Hell může na první pohled vypadat jako obyčejný twin-stick shooter s grafikou simulující staré CRT monitory a klidně ho jako twin-stick shooter můžete hrát. V takovém případě budete odměnění skutečně výbušnou akcí plnou krve vašich mimozemských nepřátel, které pokropíte a pokosíte na měsících Jupiteru.

Ale pokud té akce za doprovodu metalu bude v jednu chvíli až příliš, tak stačí zůstat stát. Nemusíte pro to prakticky nic udělat, nechce se po vás mačkat mezerník pro vyvolání pauzy nebo tak něco. Hra se jednoduše zastaví, když se zastavíte vy, a pokud chcete, můžete ji hrát tahově. Dát si pěkně na čas, promyslet si další postup, poskočit, vystřelit, zbavit se bezprostředního nebezpečí a pak se třeba vrátit k ryze akční řeži.

Jupiter Hell je zároveň roguelike ze staré školy, takže počítejte s tím, že budete umírat a pouštět se do procedurálně vytvořených civilních i vojenských sektorů a důlních kolonií znovu a znovu. A jakmile hru jednou překonáte, bude jedině těžší, jelikož se tvůrci vyhýbají systému, kdy by se s grindem snižovala obtížnost.

Jupiter Hell 1. srpna oslaví své druhé narozeniny od vstupu do předběžného přístupu a pouhé čtyři dny nato jej opustí. Do (tahové) akce se tak pustíte 5. srpna pouze na počítačích.