Isles of Adalar

Verdikt

Zajímavá hra na hrdiny, v níž buďto můžete prožít připravené dobrodružství, nebo napsat vlastní. A pokud se povede editor nastavit tak, aby poskytl dost možností, ale dal se zároveň rychle uchopit, mohlo by to stát za to. Hra vychází příští rok.

Další informace

Výrobce: Peakway Software
Štítky: modifikace, fantasy, indie hra, otevřený svět, rpg

Isles of Adalar může na první dobrou působit poměrně obyčejně. Fantasy RPG z pohledu první osoby, na jehož vývoj tvůrci zcela očividně neměli neomezené prostředky - to tu vážně nemáme poprvé. To však platí jen do chvíle, kdy zjistíte, že vás autoři ze studia Peakway nenechají svou hru pouze procházet, ale i tvarovat.

Prostředí nevypadá úplně ošklivě, animace jsou na tom v prezentované upoutávce o něco hůř a celý trailer až někam do tří čtvrtin své stopáže neukazuje nic, co by člověka vyloženě přesvědčilo, aby začal hru vyhlížet. A střelba z luku působí vyloženě divně, pardon. Pravda, soudit knihu podle obalu se občas nevyplácí - vzpomeňte třeba na Kenshiho, který vypadá od pohledu na skok ze skály, ale jaká je to pecka, když se do něj ponoříte.

Rozpačitý úsměv se ale mění ve zvídavě pozdvižené obočí, když se trailer dostane do závěrečné minuty. To totiž tvůrci ukazují editor. Isles of Adalar má být napůl RPG, napůl nástroj k vytváření RPG, a to už zní daleko zajímavěji.

Určitě vám nikdo nebude bránit si pouze prožít předpřipravené dobrodružství (a to buďto o samotě, nebo v co-opu) a hru zase odložit, ale pro tvůrčí typy, co chtějí psát vlastní výpravy, jenže na tvorbu úplně vlastní hry nemají třeba čas nebo prostředky, by Isles of Adalar mohly být nebeskou manou.

Ne, že by snad neexistovaly tituly, co vás nechají tvořit vlastní avantýry, jenže většinou nabízejí buďto příliš mělké možnosti úprav (Sword Coast Legends), nebo naopak poskytují editor tak složitý a komplexní, že by se člověk radši šel naučit to céčko, aby si to napsal sám (Neverwinter Nights). Isles of Adalar by od pohledu mohly kráčet zlatou střední cestou, a to by byla paráda.

Malování krajiny štětcem působí intuitivně, sázení assetů do pole připomíná editory Warcraftů či HOM&M, žádné zbytečné klacky pod nohama. Ale hra zároveň podle všeho nabídne i takové funkce, jako je skládání vlastních větvených rozhovorů ze stromu možností, co sami napíšete, nebo detailní nastavování spouštěčů, reakcí a používaných dovedností každého nepřítele při boji a podobně.

Pokud se to povede nastavit tak, aby si zájemce opravdu mohl vytvořit dobrodružství dle svého gusta a zároveň k tomu nepotřeboval doktorát z kryptoanalýzy, klidně si hru označíme do kalendáře. Chcete-li se přidat, datum vydání Isles of Adalar je prozatím červenec příštího roku.