Isle of Arrows
Isle of Arrows je poctivá věžovka, která rozšiřuje žánr o budování cesty a světa. Nabízí mnohem více strategie než minimalistická grafika evokuje a stojí za doporučení.
Další informace
Výrobce: | Gridpop |
Vydání: | 8. září 2022 |
Štítky: | tower defense, mobilní hry, strategie |
„Tohle bude prostě další věžovka,“ říkal jsem si, když jsem zapínal hru Isle of Arrows. Jak já se jen mýlil! A když jsem ji pak vypínal po několika hodinách, co jsem se nemohl odtrhnout, hra mi udělila tvrdou lekci.
Základem je skutečně věžovka, tedy žánr, kdy umisťujete věže podél cesty, po které chodí nepřátelé. Vaším cílem je umístit věže tak, aby neproklouzla ani myš a nikdo se nedostal na konec cesty. Chcete tedy věže stavět tak, aby se nějak dobře doplňovaly. Umístit třeba mrazivý zpomalovač těsně před nebezpečnou dělovou věž, čímž se jí začnou nepřátele hromadit přesně v dosahu. V tomto ohledu hra nenabízí nějaká nečekaná překvapení.
Kde to ale začne být opravdu zajímavé je objevování ostrova. Vaše mapa totiž bude postupně růst. V tomto titulu navíc nestavíte pouze věže a překážky, ale i samu cestu pro nepřátele! To k předchozím strategickým rozhodnutím přidává další aspekt. Když už postavíte vražednou věž, možná by byl dobrý nápad okolo ní nepřátelé prohnat alespoň dvakrát. To se ale občas snadněji řekne, než provede.
Stavění má totiž jedno zásadní omezení. V každém kole dostanete k dispozici jednu náhodou stavbu, ať už to bude cesta, věž, vlajka rozšiřující ostrov nebo budova generující suroviny. Po zaplacení dvou mincí se dostanete k další budově atd. Po nějaké době si uvědomíte, že není nutně výhodné stavit vše a budete pálit mince jen, abyste se dostali k budovám, které přesně potřebujete. Tím do hry vstupuje další rozhodnutí: kdy se vyplatí pálit mince a stavět, a kdy si řeknete, že už raději pustíte další vlnu nepřátel?
Rychle také zjistíte, že vždy nemůžete čekat na jeden konkrétní dílek cesty, ale začnete budovat v předstihu, i když třeba cesty a budovy nepomohou v současné vlně nepřátel. Zmíním ještě jeden geniální prvek. Spousta budov je spojena s vodou, která vám jen zabírá místo pro užitečnější budovy. Tedy dokud nezjistíte, že spousta ekonomických budov právě s vodou pracuje a nezačnete přemýšlet nad tím, jak i vodu stavět efektivně.
Hra má hezké zpracování, minimalistický design a příjemné ozvučení. Když nepočítám tutoriál, nabídne 3 různé světy, ve kterých vás čeká spousta stupňů obtížnosti a hodiny zábavy. Hraním si také odemykáte přístup k novým budovám a akčním kartám, které pak mohou zásadně ovlivňovat vaši hru. Jedinou nevýhodou minimalistického vzhledu může být nepřehlednost budov, kdy na první pohled není poznat, o který typ se jedná.
Isle of Arrows je k mému překvapení a potěšení prémiovou hrou, která vás během hraní nechce otravovat reklamami nebo mikro-platbami. Na telefonu si připravte nějakých 150 korun. Hrát ale můžete i na počítači za necelých 250 korun. To je rozhodně dobrá cena, za kterou vám titul nabídne hodiny hratelnosti. Neudělejte stejnou chybu jako já a tento titul nepodceňujte.