Ingress
Zabíráním bodů v rozšířené realitě Ingress cílí na aktivní uživatele. Jestli jste ochotni hře něco podřídit, odmění vás nezapomenutelnými chvilkami zábavy. Účast na půl plynu však dost dobře nefunguje. Do Ingress buď investujete všechno nebo nic.
Další informace
Výrobce: | Niantic Labs |
Vydání: | 13. července 2014 |
Štítky: | platby uvnitř hry, sociální hry, zdarma, multiplayer, rozšířená realita |
Na počátku jste postaveni před volbu jedné z ideologií – jsou to tzv. Enlightened nebo Resistance. Vaším úkolem je potom pro frakci vašeho výběru zabírat jednotlivé orientační body. Tyto "portály" jsou rozsety všude po reálném světě a jsou vždy vázány na některé klíčové objekty v okolí. Sochy, náměstí, ale také parky nebo jenom budovu školy.
Vtip je v tom, že body jsou viditelné pouze skrz hru na displeji mobilního telefonu. Se zapnutou hrou proto navštěvujete rozličná místa a snažíte se je ukořistit ve jménu ideologie, v níž věříte. Současně může jeden portál dobývat až osm hráčů najednou, v tu chvíli bude mít navrch ta skupina, od níž bude na daném místě přítomno více lidí. Databáze hry sympaticky nabízí nepřeberné množství aktivních portálů, takže se nemusíte potýkat s problémem, kdy by nebylo co zabírat.
Vzdor základní premise Ingress se ve hře překvapivě ukrývá více ryze herních prvků, než bychom čekali. Nejde jen o prachsprosté krádeže vlivu od druhé strany, můžete se také těšit na stoupání po úrovních nebo systém vylepšování různých nástrojů. Titulu to velmi příjemně dodává na hloubce herního zážitku. Uživatelské prostředí Ingress využívá modifikované podklady map od Googlu. Jenom z nich tak rámcově vychází a jinak své nabídky stylizuje do pěkného sci-fi hávu.
Bohužel lze z okolních obrázků vyčíst, že se nejedná o zrovna přehlednou záležitost. V momentě, kdy se na obrazovce vyskytuje větší množství prvků, to je hotový paskvil, v ěmž se téměř nelze vyznat. Na uživatelské přívětivosti by mohli autoři ještě kus práce odvést. Ingress zároveň vychází z kategorie her, která odměňuje lidskou spolupráci a fyzické nasazení. Otázkou je, zda jste ochotni učinit tento závazek a pravidelně obcházet okolí. Připočteme-li k tomu nevypočítavou komunitu a nároky, které hra na sociální aspekt klade, potenciální základna, kterou by mohla oslovit, se rázem ztenčuje.
Zkrátka a dobře nejde o kratochvíli pro každého a v několika vybraných směrech bychom si dokázali ze strany vývojářů představit lepší práci. Jestli se ale rozhodnete přijmout pravidla hry, množství zábavy, kterým se vám tento neotřelý koncept odmění, bude nemalé.