Hlína
Svět z modelářské hlíny a scéna rozpohybovaná tradiční stop-motion animací zvou k návštěvě. Netradiční adventura by měla vyjít v polovině září.
Další informace
Výrobce: | Omnia Ludus |
Štítky: | dobrodružná, umění, experiment, adventura |
Jak vypadá vývoj počítačové hry, když se vezme do ruky hlína, prkénko a nožík? Odpověď nabízí nové video od českého studia Omnia Ludus, které ukázalo zákulisí tvorby své hororové adventury Hlína. Město, postavy i celé scény jsou ručně vymodelované z hlíny a následně rozpohybované metodou stop-motion animace. Výsledkem je nezaměnitelný vizuální styl, který evokuje legendární Neverhood, ale přináší vlastní osobitou poetiku.
Hlína doprovázená autorským soundtrackem zároveň neuhýbá před tíživými tématy: „Hra se odehrává ve městě Hlína, kde hrajete za Olího, který se musí starat o svou mámu poté, co přišla o práci. Místní továrna požaduje od lidí více práce, což Olímu a jeho matce ztěžuje život. Při prozkoumávání odhalujete tajemství a čelíte výzvám,“ říká oficiální popisek.
Zní to jako klasická adventura, ale Hlína se nebojí ani těžších motivů. Oliver se snaží přežít v systému, který ho dusí. Pečuje o svou matku, pracuje v továrně, hraje drobné minihry a zároveň objevuje skrytý příběh hliněného města. „Hra má i děsivou stránku, která reflektuje strašidelné aspekty skutečného života,“ dodávají tvůrci.
Hudební doprovod hraje zásadní roli. Každý moment ve hře má svou náladu a specifickou zvukovou kulisu. „Hudba ve Hlíně je stejně speciální jako její vizuální stránka. Originální soundtrack dokonale podkresluje náladu každého okamžiku, od tichých scén až po ty, které vás vtáhnou hlouběji do světa,“ říká studio Omnia Ludus.
Hlína vychází 15. září 2025 na PC, zúčastní se i nadcházejícího Steam Next Festu. Pokud vás Oliverův příběh zaujal, demoverzi si můžete už teď zdarma zahrát na Steamu.
