Hell is Us

Verdikt

Také vám chybí doba, kdy hry nevodily každého za ručičku? Hell is Us slibuje zážitek ze staré školy, kdy si všechno budete muset pořádně zasloužit. Hra by měla vyjít příští rok.

Další informace

Výrobce: Rogue Factor
Štítky: fantasy, third person, psychologický, akční, rpg

Z ukázky hratelnosti Hell is Us na úterním State of Play na mě dýchla kombinace Death Stranding, včetně kodžimovské bizarnosti, a soubojů řízlých DNA Dark Souls. Což věru není vůbec špatný koktejl! O jeho kvalitách se samozřejmě rozhodne až v momentě, kdy is hru zahrajeme, ale ukažte mi znepokojivě děsivou postavu slonovinově bílého humanoida s dírou místo obličeje a máte moji pozornost.

Ve studiu Rogue Factor chtějí s Hell is Us vrátit mezi hráče chuť objevovat. A jdou na to pěkně od lesa: Nedají vám vůbec žádné pomůcky. Žádné ukazatele, mapy, deníky, asistenci, vůbec nic, poraďte si sami a toulejte se po divnosvětě, jak uznáte za vhodné. A hlavně se řiďte očima, protože díky Unreal Enginu 5 a skvělé práci designérů bude na co koukat.

„Prostředí není ozdoba, něco jím komunikujeme. Stejně jako je důležité dávat pozor na to, co vám sdělí NPC. Tenhle koncept nazýváme 'hráčský podnos' a je opakem 'stříbrného podnosu'. Reprezentuje náš záměr neservírovat všechno na stříbrném podnose s předpřipravenými instrukcemi a odpověďmi. Místo toho chceme, aby se hráči chopili plné kontroly nad svým dobrodružstvím a zodpovědnosti za svá rozhodnutí,“ říká kreativní ředitel studia Jonathan Jacques-Belletête.

Podobně svobodně mají fungovat i hádanky, respektive hledání dalšího styčného bodu příběhu. Opět nebudete mít žádné mechanismy připomínek, ukazatelů, vlastně třeba ani zvýrazněných stop v písku. Všechno si musíte domyslet, vypozorovat sami proaktivní interakcí s prostředím a de facto skutečným „sžitím“ se světem. Prvek, který v hojné míře mají i hry od FromSoftware.

K cíli přitom povede hned několik cest a způsobů, jak se k němu dobrat. To je naprostý základ nezapomenutelných her a skutečné jádro hráčských zážitků, věří Jacques-Belletête. Jinak jsou informace o hře velmi kusé a kryptické. Jde vidět, že si tvůrci drží karty u těla a jenom velmi obecně zmiňují, že svět bude velmi drsný a témata ponurá: Občanská válka, rodina, lidské emoce, cyklus násilí.

Nu, navnazen a zainteresován jsem tedy dost. Uvidíme, jak se bude Hell is Us vybarvovat dále. Třeba už v pondělí 30. září máme dostat další trailer, tak snad se dozvíme něco konkrétního o příběhu a soubojových systémech. Hra by měla vyjít v příštím roce na PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5.