Hand of Fate

Verdikt
78

Zajímavý žánrový mix karetních a akčních her, který rozhodně stojí za pozornost. Na pomyslnou špičku ztrácí kvůli pomalému rozjezdu, slabšímu grafickému zpracováním karet a drobným problémům při soubojích. I přesto se ale jedná o poutavou záležitost.

Další informace

Výrobce: Defiant Development
Vydání: 17. února 2015
Štítky: fantasy, karetní, akční, rpg

Společně s nástupem indie scény přišla i lavina her, které sveřepě mixují i zdánlivě nekompatibilní herní žánry. Z některých míchanic vám bude stejně "dobře", jako byste snědli jídlo od Babici či Ládi Hrušky, ovšem najdou se mezi nimi i takové, které vám přirostou k srdci. Hand of Fate je příkladem stravitelnější skupiny žánrových mutací.

Hand of Fate je v základu fantasy karetní deck-building hra s prvky roguelike. Jakmile tedy dostanete na budku, danou lokací musíte opakovat hezky od začátku. Vaše úspěchy přitom závisí zčásti na štěstí, zčásti na zručném míchání karetních balíčků, ale především na schopnosti bojovat.

Jedna hra Hand of Fate netrvá déle jak dvacet minut a v hrubých obrysech probíhá vždy plus mínus stejně. Vyberete si úroveň, respektive protivníka, jemuž se na konci postavíte (odemyká se postupně), a vydáte se do útrob úrovně plné překážek a nepřátel, jejichž skladba se pokaždé lehce mění. 

Plná ruka karet

Na začátku vlastní hry vám ekvivalent pána jeskyně rozdá karty – ať už s bonusy (zbraně, vybavení, suroviny), nebo s nepřáteli a událostmi. Karty událostí leží vedle sebe na stole a vy se mezi nimi po jedné libovolně pohybujete až do doby, než vás nepřítel zabije, nebo dokud neporazíte všechny nepřátele, nenarazíte na schody do další úrovně a nakonec nepřemůžete i samotného bosse úrovně.

Každá karta na stole představuje událost. Některé z nich jsou dobré - když vám třeba cizí postava daruje zdraví či zlato. Některé z nich jsou neutrální -  když dostanete možnost nakoupit u obchodníka nebo se nechat přepravit do dalšího levelu. Některé z karet (a je jich většina) jsou ovšem vyloženě negativní, což znamená, že do ruky vezmete řemdih, kladivo nebo jinou zbraň, a začnete s ní neřády tlouci mezi oči hezky z pohledu třetí osoby. Tady totiž začíná akční složka hry. 

Ráda vás slupne i květina

Souboje probíhají v uzavřených arénách, kde se postavíte takovému množství nepřátel, kolik vám jich přidělila vrtkavá štěstěna. Ve vašem bojovém repertoáru se nachází úskoky, bloky a útoky podle zbraně, kterou máte zrovna u sebe. Rozdíl mezi soubojem s mečem či kladivem není tak zřetelný, jako třeba v Diablo III, ale tento handicap maže přítomnost nejrůznějších bonusů.

Palice ledového muže bídáky zmrazí, otrávený meč jim nadělí průběžné poškození a taková zápalná sekera zvyšuje šance na to, že na nepřítele přeskočí plamen a začne se šířit i na jeho poblíž stojící souputníky.

Variabilitu do soubojů vnáší i nadstavbové útoky, jejichž nabídku ovlivňuje použití doplňkového vybavení (třeba vrhací dýky), a samozřejmě též různě útočící nepřátelé a překážky. Někdy budete vedle loupežníků bojovat i s automaticky vystřelovanými šípy či bodáky a na řadu přijdou dokonce i masožravé květiny, které si na vás pochutnají po vzoru květinek z Evolve. 

Karbaníci se musí řídit několika pravidly

Hand of Fate je v jádru klasická karetní hra, takže na úspěchu každého tažení se nepodepisují jen hbité prsty v akčních soubojích, ale hlavně strategické myšlení a schopnost sestavení vhodného balíčku karet, který maximalizuje vaše šance na úspěch v dané úrovni. Pokud se chystáte například do úrovně opanované ohnivými potvorami, do svého balíčku zbraní/karet si nemůžete připravit kousky s ohnivými bonusy. Akorát byste tím zplozence ohně potěšili.

Podobně jako v Hearthstone: Heroes of Warcraft i zde platí, že vyvážený balíček je otázkou hráčského umění, vycházejícího z dlouhých hodin bedlivého sledování a experimentování. Hra je naštěstí doplněná kouzelnou funkcí, která vám vhodný balíček sestaví automaticky – tedy alespoň přibližně.

Co se jinam nevešlo

Hand of Fate ale není stejně intuitivní jako Hearthstone a hitu od Blizzardu nekonkuruje ani grafickým zpracováním. To je sice dostačující a především souboje tvůrcům ostudu nedělají, během sezení u samotných karet si ale všimnete toporných animací, které dojem trochu kazí.

Taktéž moc nevyniká pevně uchycená kamera v soubojích. Nepřátelé se kvůli tomu v určitých chvílích ztratí z dohledu a vy je musíte pronásledovat v podstatě naslepo. Poslední nepříjemností Hand of Fate je pomalý rozjezd a neustále se opakující zadání úkolů. Prakticky každá druhá výprava začíná kartou náhodné události a hláškou: „Ocitli jste se nad roklí. Na jejím dně se leskne blíže nespecifikovatelný předmět. Co uděláte?“ Bez výjimky každou druhou výpravu tak začínáte kliknutím na „Slézt do rokle a prohledat předmět,“ čímž se dopracujete k jedné zbrani navíc. 

Hand of Fate každopádně nabízí nápaditý mix žánrů, který dokáže obstát i po mnoha hodinách hraní. Jen je potřeba přehlédnout některé nedostatky.