Halcyon 6: Lightspeed Edition
Zdarma dostupný (pro majitele původní hry) remaster bravurní pixel-artové startrekoviny přináší řadu nejen kosmetických vylepšení. Kampaň má mimo jiné nově i rychlejší spád, náležitě vypiplanější důstojnický sbor, automatizaci sběru surovin a nový interface. Přesto by hře neuškodila možnost sandboxového a pomalejšího hraní. Skalní fanoušci původní hry ovšem dostanou na podnose precizně vybroušený klenot s příslibem do budoucna, takže si klidně k hodnocení můžou ještě pár procent přidat.
Další informace
Výrobce: | Massive Damage |
Vydání: | 10. srpna 2017 |
Štítky: | sci-fi, vesmír, indie hra, pixel art, rpg, strategie |
Téměř po roce od vydání původní hry na velitele vesmírné stanice se k nám přiřítil její remaster. Halcyon 6: Starbase Commander slavil svého času u hráčstva nemalý úspěch především proto, že se tvůrcům podařilo poměrně precizně namíchat pixel-artový koktejl z toho nejlepšího, co žánr vesmírných strategicko-taktických her v posledních letech nabídl. Je libo budování základny ve stylu XCOM? Zoufalou obranu vesmírné stanice před stále narůstající flotilou nepřátel à la FTL? Kvalitní 4X strategii ve střihu loňské Stellaris (a řady předchůdců)?
Všechny tyto ingredience jsou v Halcyon 6 bravurně zkombinované i se špetkou osvěžujícího humoru navrch. Bohužel se však také zjevilo několik větších a menších neduhů, na které herní komunita vloni neúnavně ukazovala prstem a dožadovala se spravedlnosti. Po řadě updatů se tak z dílen studia Massive Damage vyloupnul dokonalejší mladší sourozenec Halcyon 6: Lightspeed Edition. Podobně jako v případě FTL je k dispozici naprosto bezplatně pro majitele původní hry.
Nový hábit
Jedna z prvních věcí, co veterány po spuštění nové hry (uložené pozice nejsou kompatibilní s původní verzí) zaručeně trkne do oka, je zbrusu nově zpracovaný interface. Větší a ostřejší ikony v barevném schématu světle modrého neonu jsou od pohledu mnohem kontrastnější a oku více lahodící, než tomu bylo u předchůdce. Na hlavní vesmírné obrazovce lze aktivovat ukazatel jmen jednotlivých kolonií a systémů, což výrazně prospívá k lepší orientaci. Vizuálních změn doznal i hangár, kde je nyní možné filtrovat lodě podle tříd. Celkově jsou veškerá menu nejen líbivější, ale také podstatně intuitivnější a přehlednější, takže tady palec nahoru.
Pokud fandíte Star Treku, tak si možná pod Halcyon 6 představíte takovou stanici Deep Space 9 a budete k jejím problémům přistupovat stejně jako její legendární velitel. Jedna z dalších příjemných novinek je totiž i možnost vytvořit si prvního důstojníka naprosto dle vlastního uvážení, k čemuž vám poslouží poměrně bohatý generátor. Tam se ke slovu pomalu přihlásí další zásadní prvek hry. Možná si vzpomínáte, že stromy dovedností hlavních profesních tříd byly spíše skromné a nenabízely mnoho taktických variant.
Tady je tomu přesně naopak. Nová edice nedisponuje jen velmi košatými stromy dovedností včetně několika epických, ale také speciálním větvením pro šest specializovaných podtříd. Vědec tak například může být buď lékařem, nebo biologem, a tak dále. Autoři se také rozhodli urychlit získávání úrovní a zároveň zkrátit celkovou herní dobu. To je dobrá zpráva pro všechny, kdo si stěžovali na přílišný grind a repetitivnost.
Mikrosprávcova (ex) traumata
Když už je řeč o grindování: všichni zkušení hráči by se asi shodli, že loni ho měl na svědomí především úporný mikromanagement surovin. Bylo třeba neustále pracně manuálně obletovat kolonie a dovážet zásoby zpět do stanice. Massive Damage se ale pochlapili. Nyní můžete vyrábět drony, kteří vám s tímto úkolem automaticky vypomáhají. A to se vyplatí!
Co se dalších patálií managementu týče, hráčům tvůrci ulevili i při bitvách. Nyní je možné navolit až tři volně konfigurovatelné varianty dovedností, zvlášť pro každou loď/velitele. Co to znamená v praxi? Jednoduše to, že si můžete namíchat funkční komba skillů na různé druhy nepřátel a průběžně je ukládat do jednoho ze tří slotů. Před bitvou stačí prolétnout nepřátelské rezistence a zvolit nejvhodnější kombinaci. Pak už vše frčí jak na drátkách. Chvíli si na to možná budete zvykat, ale v pozdější hře je tato funkce k nezaplacení.
Proč hrát znovu?
Většina zmiňovaných úprav je líbivá, a mnohdy také velmi nápomocná. Změny ovšem bohužel vylepšují pouze základní herní zážitek bez toho, aby hru rozšiřovaly o nějaké zásadnější mechaniky či obsah. Náhodných událostí sice je krapet více, ale rozhodně bychom se nebránili mnohem většímu počtu. Stejně tak stále chybí jakýkoli editor či generátor vesmíru a sandboxové hraní, které by i lépe využilo možností diplomacie. Sice tu je, ale moc si ji neužijete.
To, že autoři zkrátili herní dobu na něco okolo dvanácti hodin, je sice kvůli kompaktnosti zážitku spíše dobře, ale na druhou stranu, krom nově přidané obtížnosti máte po prvním dohrání jen možnost náhodně vygenerovat kulisy pro zas ten samý příběh bez přidané hodnoty. Tvůrci však slibují, že se v budoucnu můžeme těšit na integraci podpory modů a porty na další platformy, takže o Halcyon 6 pravděpodobně neslyšíme naposled.