Geometry Dash

Verdikt
80

Arkádové hopsání v Geometry Dash nebude sice pro svou obtížnost pro každého, jeho tvůrci se však chválihodně snaží hru zpřístupnit i nováčkům implementací dalších prvků

Další informace

Výrobce: RobTop Games
Vydání: 13. srpna 2013
Štítky: arkáda, plošinovka, mobilní hry

Takzvané "impossible hry" patří v rámci trhu k sortimentu, jemuž je teprve třeba přijít na chuť. Lehké nejsou ani náhodou, někdy u hráče mohou vyvolávat i frustraci, ale to je v zásadě jejich pointa. Přestože před vás staví nesmlouvavou výzvu, jsou nekompromisní svým zřetelně stanoveným způsobem a jejich pokoření znamená obrovské uspokojení. Skákačka Geometry Dash se v těchto intencích drží poměrně dost přesně, k tomu však ještě nabízí několik lákadel pro nově příchozí, kteří s žánrem ještě neměli tu čest.

Hratelností hra nevybočuje ze stanoveného principu. Ťuknutím na displej čtvercový charakter vyskočí, při delším podržení bude skákat nepřetržitě. Úkolem hráče je takto ho provést úrovněmi s neustále rostoucími nároky na jeho um, kdy o úspěchu nebu neúspěchu rozhoduje především načasování. Levely jsou seskládané ze všemožných překážek a ostnů, jimž se je třeba vyhnout. Zvládněte tuhle výzvu a buďte si jisti, že propuknete bujarý jásot. V opačném případě následuje přenos na samý začátek a zkusit se to musí hezky od znova.

Jádro hry a jmenovitě level design jsou na vysoké úrovni. Geometry Dash funguje tak, jak se očekává, žádné prodlevy se nekonají, pohyb se ovládá jednoduše a celé je to barevné, pěkně se na to dívá a příjemně to zní. Nejde nicméně o něco, nad čím bychom museli žasnout. Proto potěší, že autoři hry ze studia RobTop Games sáhli k několika elementům nad rámec obvyklé hry, které zpříjemňují pobyt s ní a hlavně jí pomáhají vyniknout.

Po splnění každé úrovně se tak kupříkladu v nabídce hry zpřístupní nový obličej, jímž lze opatřit ústřední postavičku. Možností jsou přitom k dispozici desítky, možná i stovky. Customizace je příjemným bonusem, za daleko zásadnější přídavek lze nicméně považovat přítomnost tréninkového režimu, po jehož aktivaci je možné začínat v bodě postupu, kde hráč naposledy skončil a ne se nutně vracet nazpět. Jistěže normální mód je pro hru stěžejní, to ale možnost osahat si těžký úsek bez neustálého trestání také. A kdyby i to nestačilo, nechybí tu editor, s jehož nástroji se dají překvapivě snadno vytvářet a následně sdílet se světem vlastní levely.

Být už jen krůček od cíle a kvůli miniaturní chybě být vrácen na startovní čáru, to pochopitelně stále dokáže pořádně zahýbat s emocemi. A sebelepší příprava nikdy nevymaže lidskou chybu, které se někdo v zápalu hry dopustí. Jednoduše řečeno, Geometry Dash je i tak až moc těžké. Ostatní plošinovky přitom nabízí šikovné alternativy pro splnění zadání, třeba s jistou bodovou penalizací, tady bohužel narazíte jen na prostý nácvik na následnou tvrdou realitu.

Pakliže to tedy nevyplynulo z textu jasně, Geometry Dash je nesmlouvavou hrou s obtížností vychýlenou mimo přípustné hodnoty. Tím ve vás ale rozpumpuje tolik adrenalinu, že vám to nedá a budete jí pokoušet neustále dokola. A když se podaří, vaše radost bude k nezaplacení. Vedle chytlavé hratelnosti je ale její ještě důležitější vlastností skutečnost, že se jí daří daný základ rozvíjet smysluplným a povedeným přídavným obsahem.